Wpis z mikrobloga

@piotr-zbies: Dałem Ci plusa, ale weź pod uwagę, że my dalej mamy dosłownie oryginalne BWP1 z 1966, co prawda ostatnie z produkcji z 1988, jednak dalej bez zmian. Też mieliśmy je modernizować, jednak wyszło, że się nie opłaca. Marder powstał później niż BMP1. Do tego mają Pumy.
  • Odpowiedz
podczas gdy Niemcy swoje jeszcze starsze Mardery będą modernizować


@piotr-zbies: Podczas gdy Niemcy mają i pieniądze, i technologię żeby to zrobić. A w Polsce jak w lesie.
  • Odpowiedz
Pierwszy prototyp Mardera powstał w 1961, podczas gdy pierwszy prototyp BMP to rok 1965


@piotr-zbies: Racja, ale ważniejsze jest co innego

Prace konstrukcyjne nad Marderem rozpoczęły się w styczniu 1960, kiedy to podpisano kontrakt na opracowanie nowoczesnego bojowego wozu piechoty dla Bundeswehry. Faza prototypowa projektu zakończyła się 7 maja 1971, kiedy to pierwszy egzemplarz produkcyjny został przekazany niemieckiej armii.


Link

BMP-1 (w Polsce oznaczony BWP-1) – radziecki bojowy wóz piechoty. Wprowadzony
  • Odpowiedz
@Kaczypawlak: Pozwoliłem poczytać niemieckie źródła - między rokiem 1966 a 1971 jedyne, co zmienili w Marderze, to wieżę. W 1967 rozpoczęto testy państwowe Mardera, a w 1969 podpisano kontrakt na ich dostawę.

MILAN-y dostał dopiero w drugiej połowie lat 70.
  • Odpowiedz
  • 1
@piotr-zbies gdzie trolluje? Pisząc, że ta polska myśl techniczna nie poradziła sobie z podwoziem do Kraba ani porządną amunicja? Gdzieś tu kłamię?
  • Odpowiedz
to ilość załogi (z jednej osoby do dwóch) i zrezygnowano wtedy z planowanego ppk


@piotr-zbies: Które potem dodano. A my mamy oryginał z lat 60-tych. Działo 73mm do niczego się nie nadaje, sami Sowieci od niego odeszli.
  • Odpowiedz
Działo 73mm do niczego się nie nadaje, sami Sowieci od niego odeszli.


@Kaczypawlak: I ja też jestem za jego odejściem (przynajmniej w 3/4 pojazdów) i skierowaniem się do Słowaków lub Ukraińców z chęcią zakupu wież.
  • Odpowiedz