Wpis z mikrobloga

Od około 8 lat programuję. Jakieś 5 lata temu walcząc z postawieniem środowiska na Windowsie przerzuciłem się na linuxa. Wszystko byłoby pięknie, gdyby nie to, że jestem też często grafikiem i potrzebowałem odpowiednich narzędzi, których na linuxie nie było. W końcu (3 lata temu) zmęczony pracą na VirtualBoxach itd zdecydowałem się na kupno Macbooka Pro. OS X jako system, który łączy w sobie zalety unixa (bash) i windowsa (aplikacje i prostota) wydawał się idealny.

Zdaję sobie sprawę z tego, że macbooki mają na wykopie wielu przeciwników. Nie dziwię się. Bardzo drogie komputery dające "relatywnie" nie wiele. Z tym, że dla tej wyspecjalizowanej grupy, do której należę to w zasadzie jedyny rozsądny wybór za sprawą systemu operacyjnego. Pracuje się na nich o niebo wygodniej. Nie wyobrażam sobie wrócić na windowsa/linuxa.

No właśnie. Nie wyobrażam, ale nie wiem czy się nie zdecyduję. Po ostatniej konferencji Apple, na której przedstawiono nowe MBP mam wrażenie, że Apple wcale nie jest świadome tego, kto korzysta z ich komputerów. Z maszyny, która okazywała się tak przydatna w specjalistycznych zastosowaniach (w końcu to mackbook PRO, PRO, co nie?) robią niewiadomo co.
- brak ESC - wiele keybindów pójdzie się #!$%@?ć, nie wiem co zrobią użytkownicy vima
- praktycznie żaden upgrade podzespołów od ostatniej wersji
- ciągle odblaskowa matryca
- zmniejszony czas pracy na baterii
- zwiększona cena

zamiast rozwijać komputer w istotnych kwestiach, tj. poprawiać jego wydajność (zarówno pod względem softwarowym, jak i hardwareowym) to skupiają się na jakiś #!$%@? wartych pierdołach i dodali mi SIRI i #!$%@? ledowy pasek.

#apple #macbook #buldupy #niepopularnaopinia, a może właśnie #popularnaopinia ? #webdev
  • 52
  • Odpowiedz
@wczoraj
Ja chce (wiem, to tylko moje zdanie) maszyny, która poprawi moją jakość pracy, albo przynajmniej jej nie #!$%@?. A nie że kupuję nowy komputer za w #!$%@? hajsu i muszę potem sobie JAKOŚ RADZIĆ bo mi guziki #!$%@?