Aktywne Wpisy
enforcer +1136
Najsmutniejsza scena w filmie, przy której zawsze płaczesz(lub nie, jeśli też zgrywasz twardziela ( ͡° ͜ʖ ͡°)) to Twoim zdaniem jaka i z jakiego filmu?
#glupiewykopowezabawy #filmy #pytania
#glupiewykopowezabawy #filmy #pytania
Cześć czołem kluski z rosołem!
Ostatnio objeżdżałem Subaru XV z wolnossącym 2.0 150 KM i skrzynią CVT. Taka mała pokraka, kompakt z prześwitem Toyoty Land Cruiser ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Standardowo zrobiliśmy wideo test, pomiary 0-100 km/h i 80-120 km/h.
Pierwszy pomiar wyszedł zaskakująco dobrze: przytrzymując manetkę "-" udało się wykręcić czas o prawie pół sekundy lepszy niż podaje producent.
80-120 km/h- na ostatnim (wirtualnym biegu 6, stworzonym programowo, bo LinearTronic to CVT) porażka. 31 sekund to tragedia, śmierć przy wyprzedzaniu.
Co ciekawe na co dzień kompletnie tego nie czuć. Auto jest dynamiczne, przy czym zużywa nie wiele paliwa.
Wniosek nasuwa się sam: nie trzeba wcale turbo, wystarczy CVT z dobrze napisanym programem (oczywiście jeśli lubicie "automaty"), inaczej wybierajcie turbo.
Na to też mam przykład ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Honda Civic 1.8 i-VTEC. Elastyczność o niebo lepsza na poszczególnych biegach, co nie ma przełożenia na codzienną eksploatację. Żeby jeździć nim dynamicznie trzeba silnik kręcić wyżej, co przekłada się na wyższe zużycie paliwa.
#subaru #honda #samochody #carboners #motoryzacja #rwdpb
Koszt obsługi? Bardziej bym się bał DSG z przebiegiem 180k km, niż CVT.
CVT w forku XT chodzi miodzio. Najlepiej pracująca skrzynia CVT na rynku, śmiem twierdzić.
@RWDPB: IMO CVT w XT działa... słabo. Szczególnie w porównaniu z wcześniej wspomnianym Forkiem XT.
Więc problem zaczyna się 16 latach, gdy auto takowe przyjeżdża do klienta, który zamiast szukać młodszy auto segmentu B, wybiera wypierdziane Audi.
PS. sprzęgła do DSG wcale nie są astronomicznie drogie, gorzej ze sterownikami, które z tego co mnie pamięć nie myli psuły się w skrzyniach z początku produkcji.
@kowzan: symetria polega na symetryczności napędu wzdłuż osi podłużnej, dzięki czemu nawet taki "głupi" XV przy jeżdżeniu w zakręcie z dużą prędkością i przyhamowany, nie ma tendencji do dziwnych zachowań, a lekki nie jest + balonowate opony. Symetryczny napęd często mylony