Wpis z mikrobloga

@RWDPB:
Cześć czołem kluski z rosołem!

Ostatnio objeżdżałem Subaru XV z wolnossącym 2.0 150 KM i skrzynią CVT. Taka mała pokraka, kompakt z prześwitem Toyoty Land Cruiser ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Standardowo zrobiliśmy wideo test, pomiary 0-100 km/h i 80-120 km/h.
Pierwszy pomiar wyszedł zaskakująco dobrze: przytrzymując manetkę "-" udało się wykręcić czas o prawie pół sekundy lepszy niż podaje producent.

80-120 km/h- na ostatnim (wirtualnym biegu 6, stworzonym programowo, bo LinearTronic to CVT) porażka. 31 sekund to tragedia, śmierć przy wyprzedzaniu.

Co ciekawe na co dzień kompletnie tego nie czuć. Auto jest dynamiczne, przy czym zużywa nie wiele paliwa.
Wniosek nasuwa się sam: nie trzeba wcale turbo, wystarczy CVT z dobrze napisanym programem (oczywiście jeśli lubicie "automaty"), inaczej wybierajcie turbo.
Na to też mam przykład ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Honda Civic 1.8 i-VTEC. Elastyczność o niebo lepsza na poszczególnych biegach, co nie ma przełożenia na codzienną eksploatację. Żeby jeździć nim dynamicznie trzeba silnik kręcić wyżej, co przekłada się na wyższe zużycie paliwa.
#subaru #honda #samochody #carboners #motoryzacja #rwdpb
RWDPB - @RWDPB:
Cześć czołem kluski z rosołem!

Ostatnio objeżdżałem Subaru XV z w...
  • 10
  • Odpowiedz
@RWDPB: nie znam nikogo komu by się podobał "efekt odkurzacza" w aucie , szuwaru można kochać za symetryczny awd czy za dzwięk bokserów ale nie za cvt bo jak by to super nie chodziło to jest to rozwiązanie do dupy a do tego ma zaplanowaną przydatność do użycia a koszt obsługi tego badziewia ma przypominać klientowi że wybrał plejadę ( pseudo premium )
  • Odpowiedz
@sailor_73: Tak mnie zawsze zastanawiało, czy ludzie chwalący symetryczne AWD wiedzą, czym to tak na prawdę jest?

Koszt obsługi? Bardziej bym się bał DSG z przebiegiem 180k km, niż CVT.
CVT w forku XT chodzi miodzio. Najlepiej pracująca skrzynia CVT na rynku, śmiem twierdzić.

@RWDPB: IMO CVT w XT działa... słabo. Szczególnie w porównaniu z wcześniej wspomnianym Forkiem XT.
  • Odpowiedz
@kowzan: jakim forku ? leśnik skończył się na drugiej generacji a tam nie pakowali badziewia tylko uczciwą pancerną hydraulikę , o dsg to chyba szkoda szczempić ryja :) a co do symetrycznego to sądzisz że nie wiem o czym piszę ? hmmm
  • Odpowiedz
@sailor_73: Powiem tak: Zwolennikiem CVT nie jestem, ale to w XV działa na prawdę dobrze :) Do tego wyciąga w warunkach miejskich wszystkie pokłady momentu obrotowego i przy tym ogranicza zużycie paliwa. Czy nie o to tu chodzi? Oczywiście klasą samą w sobie dla mnie jest CVT z Forestera XT, działające zajebiście. Podobnie jest z Multitroniciem Audi->tu wchodzimy w temat żywotności, a z nim bywa różnie. Moim skromnym zdaniem, osoba kupująca auto klasy premium za grubo ponad 200 k zł jest przygotowana na wydanie w serwisie ponad 10 000 zł bez zająknięcia.

Więc problem zaczyna się 16 latach, gdy auto takowe przyjeżdża do klienta, który zamiast szukać młodszy auto segmentu B, wybiera wypierdziane Audi.
PS. sprzęgła do DSG wcale nie są astronomicznie drogie, gorzej ze sterownikami, które z tego co mnie pamięć nie myli psuły się w skrzyniach z początku produkcji.

@kowzan: symetria polega na symetryczności napędu wzdłuż osi podłużnej, dzięki czemu nawet taki "głupi" XV przy jeżdżeniu w zakręcie z dużą prędkością i przyhamowany, nie ma tendencji do dziwnych zachowań, a lekki nie jest + balonowate opony. Symetryczny napęd często mylony
RWDPB - @sailor_73: Powiem tak: Zwolennikiem CVT nie jestem, ale to w XV działa na pr...

źródło: comment_XkT0ckJOjiXhgz7HqApgdBuNVybBDVvi.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@kowzan Całkiem możliwe :) pisząc dziwne zachowania miałem na myśli utratę stabilności, bo hamowanie w zakręcie często jest tego podstawą. XV też nie był mistrzem skręcania.
  • Odpowiedz