Wpis z mikrobloga

@trace_error nie no, oczywiste jest, że potrzebujesz co najmniej pięciu rowerów, każdy w cenie czterech średnich pensji minimum. Nie wierzysz to pooglądaj reklamy. Jankesy potrafią sprzedać.

A tak w temacie to ciekawi mnie połączenie aero z endurance. Wydawało mi się, że to są takie dwa przeciwstawne bieguny. Chyba, że rower ma opływowe kształty, ale pozwala na siedzenie w wyluzowanej pozycji (co nie miałoby sensu, bo rower to 20% aerodynamiki, a reszta to
@morgahard: Oficjalnie o mega aero zyskach nie mówią. Geometria to taki półśrodek między ich endurance GF01 a klasycznym wyścigowym team-machine, czyli endurance ale bez przesady. Samo aero jest fajne i też mi się podoba, ale na trzepackim poziomie i w grupie to chyba mało to daje. Widziałem już sporo dzików na zwykłych szosach co klepali jak chcieli wysokobudżetowe aero. Za $$$ powera w nodze nie kupi.
@trace_error

Widziałem już sporo dzików na zwykłych szosach co klepali jak chcieli wysokobudżetowe aero. Za $$$ powera w nodze nie kupi.

Jeśli nie rozmawiamy o poziomie zawodowym i poziomie pt. "mam za dużo hajsu" (tudzież wziąłem długi kredyt, bo się naoglądałem reklam, jak mój kumpel z pracy), to bardzo dużo można zrobić na stosunkowo tanim rowerze. Zależy czy chodzi o lans, czy o jaranie się nowymi technologiami, czy o przyjemność z jazdy.
@morgahard: Rower ma się podobać, więc i lans też trochę pasuje. Ekonomicznie podchodząc to wszyscy by kupowali Tribany* (lub to co jest obecnie na topie cena/jakość) a wiadomo, że tak nie jest. Ogólnie przy szosach to ekonomia bierze w łeb, a przy BMC to już w ogóle. Pytanie czy jest lub będzie niedługo taki odpowiednik roadmachine od tańszych producentów? Giant Defy Adv / TCR Advanced pro?
@trace_error

Ekonomicznie podchodząc to wszyscy by kupowali Tribany* (lub to co jest obecnie na topie cena/jakość) a wiadomo, że tak nie jest.

No nie, bo są ludzie których stać na Ferrari, a ekonomicznie to wszyscy by kupowali Passaty. Fajnie jak kogoś stać na Ferrari, ale ogólnie to dobrze wyposażony Passat dowiezie twoja dupę na miejsce prawie równie dobrze (bo jednak w Ferrari siedzenia z weluru i kierownica że skóry i dźwięk 32
@fixie no to już wiem że aero mi poza lansem/wyglądem wiele nie da. Z drugiej strony takie geo endurance jak defy tez do mnie nie przemawia. Wychodzi, że te zintegrowane kokpity w nie-ajero są głównie dla estetyki i utrudnienia serwisu.
@fixie lightweight gravel aero z napędem 1x1X? Ci ludzie to jednak mają za dużo hajsu... A ja się zastanawiałem kto kupuje te garnki za 8 tys. na tzw. pokazach prywatnych.

Tzn. jakbym jechał na Igrzyska, to bym naciągnął sponsora. Ale nie jadę, a poza tym gravel nie jest dyscypliną olimpijską.
@morgahard właśnie ten pół środek w geo mnie przyciągnął, bo te uber relax endurance jakoś nie przekonują. Mostek i tarcze to już odpowiednio wygląd na plus i parcie na sprzedaż nowych hamulców (zapewne są zajebiste więc zbytnio nie jestem wojownikiem tylko-szczękowych)
@morgahard: Normalna wersja tej ramy, czyli Open U.P. jest świetna, ma normalne proporcje (; Poza tym nie wszystko musi mieć sens ekonomiczny, bo skoro się ma możliwości, to nie ma sensu oszczędzać.
@trace_error

właśnie ten pół środek w geo mnie przyciągnął, bo te uber relax endurance jakoś nie przekonują
A kogo przekonują oprócz 40 letnich dziadków? Inna sprawa, że sądzę, że podobną geometrię sobie ustawisz w przeciętnym rowerze z mid level.

Ten mostek w ramie, linki, tarcze, fajne rzeczy. Szczególnie wyglądają zajebiście (bo hamulce mocniej ci nie zahamują i tak ograniczeniem jest przyczepność opon, regularnie robię zrywu na asfalcie, dadzą większą modulację, ale czy
@trace_error: Trochę to przypomina usilne szukanie nowego dopływu kasy z rynku szos. Pewnie w komplecie z tym rowerem pojawią się jakieś rewolucyjne opony 26.5C, aby zmusić wylansowanych bogaczy do kupna dodatkowej pary.

chodzi mi o podejście jedna szosa zamiast trzech


@trace_error: Chyba cztery szosy zamiast trzech. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Szczególnie, że wyprzedzanie wylansowanych bogaczy na rowerach za 20k daje podwójną satysfakcję.


@morgahard: Tak bardzo
@Lipwig zwykłe Conti 28c w pakiecie więc komfortowo. Też bym chciał wsadzić takie, ale miejsca w ramie brak :-(

@fixie po lekturze Macieja Hopa tych canyon'ów też bym wybrał aeroad'a - reszta wygląda bardzo podobnie i jest poprawna aż nieco nudna.
zwykłe Conti 28c w pakiecie więc komfortowo.


@trace_error: To niedobrze. Liczę, że producenci opon puszczą w obieg jakieś badania z dupy, z których będzie wynikać, że jak nie kupi się opon 26.75C albo 24.5C, to opory toczenia zniszczą cel ogórka i w ogóle to jest lamerstwo. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Schwalbe, Continental. Do dzieła!