Wpis z mikrobloga

Logiczna gierka, która zrobiła na mnie ogromne wrażenie.

- Autor stworzył swój własny silnik 3D
- zaimplementował w nim fizykę
- w grze jest proceduralna muzyka tworzona na podstawie ruchów gracza
- edytor poziomów
- poziomami można się dzielić za pomocą kodów QR
- w grze jest zaimplementowany czytnik kodów QR
- całość wraz z teksturami zajmuje - uwaga - 5 MB! (9 MB na iOS)

W dodatku gra jest darmowa i bez reklam.

Jedynie w grze autor prosi o wpłatę co łaska.

A pomijając powyższe technikalia, gierka jest po prostu świetna.

https://itunes.apple.com/us/app/mekorama/id1079464948?ls=1&mt=8
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.martinmagni.mekorama

#gry #gamedev
Mordeusz - Logiczna gierka, która zrobiła na mnie ogromne wrażenie.

- Autor stworz...
  • 39
  • Odpowiedz
ciekawy jestem jak zrobił jego chodzenie


@Wextor: są w unity też takie rzeczy. Określają gdzie jest podłoże i procedularnie określają gdzie nogą ma stanąć uwzględniając ograniczenia T-pose ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Wextor: Nie dość, że muzyka coś mi podpowiedziała to właśnie ten chód dał mi do myślenia. Nogi podążają tak jak by za środkiem ciężkości postaci. Wygląda nieco nienaturalnie i zostało wykorzystane między innymi w grze spore. Jeden z plusów takiego zastosowania to możliwość bezskryptowego zachowania chodu w sposób najbardziej realny, kiedy stopy reagują na krzywizny podłoża i szybkość przemieszczania. Przy dłuższej grze widać jednak te udziwnienia w chodzeniu, czasem wystarczyło
  • Odpowiedz
  • 0
@ecco gralem -mozna sie zaciac dosyc dobrze.
Dla mnie troche zbyt rozbudowane poziomy-jak juz zalapiesz jak rozwiazac zagadke na konkretnym to musisz to 10 razy powtorzyc na 1 poziomie zeby przejsc do nastepnego
  • Odpowiedz
Dotarłeś do jakiegoś levelu na który musiałeś poświęcić więcej czasu?


@ecco: Tak. W mało której planszy po kilku pierwszych od razu wiedziałem co robić. Jedna plansza naprawdę dała mi spory wycisk, do tego stopnia, że uznałem iż to musi być bug, ostatecznie nie było buga, gdy obejrzałem rozwiązanie na YT. No i przyznam szczerze, że na jeszcze jednej planszy po prostu się poddałem, bo nie wiedziałem jak przejść i też obejrzałem rozwiązanie. Ale pozostałe 48 plansz przeszedłem sam i niektórym poświęciłem dość sporo czasu.

Aha no i rzeczywiście kilka plansz ma elementy jakby zręcznościowe, jak ktoś wyżej napisał, wiesz jak przejść, ale musisz zrobić to 10x bo nie masz wyczucia jak mocno pokręcić czymś. No i czasem fizyka potrafi spłatać figla. Ale to generalnie drobnostki, gra jest naprawdę
Mordeusz - > Dotarłeś do jakiegoś levelu na który musiałeś poświęcić więcej czasu?

...

źródło: comment_3R4e4sxBUrMzCdVdTs4TQk8OaBCXEsat.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz