Wpis z mikrobloga

18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

@Kick_Ass: Hamulcy nie maja. Skrecaja tylko w lewo.
Sprzegla do nich robil swego czasu moj Tata. Wystarczja na kilka biegow (najlepiej zmieniac co bieg) i trzeba je od razu schlodzic po wjezdzie do boksu
Bak ma kolo litra. Wazy kolo 80 kg i rozpedza sie do setki (na zuzlu!!!) w ~2,5 sek.
Potentatem i monopolista jest Jawa

Jezdzi to na metanolu

Rakieta nie motur.
  • Odpowiedz
@Kick_Ass 500cm3, coś około 70 KM, 80kg, bez hamulców, skręcaja w dwie strony ale składają się tylko w lewo, bo z prawej mają zamontowany hak na którym zawodnik opiera stopę. Prędkości do 120km/h, w trakcie wyścigu przeważnie do 100-110 km/h w zależności od dlugosci toru. Kupuje się gotowe ramy, ale przerabia się je pod konkretnego zawodnika.
  • Odpowiedz
@Kick_Ass: 500ccm, 80-90KM, waży ok 80 kg, setke robi w około 3 s., nie ma skrzyni biegów, nie ma zawieszenia (poza protezą z przodu), nie ma hamulców. V-max 100-120 w zalezności od przełożenia. Jeździ na metanolu :D

Kluczowym elementem jest przełożenie wtórne, które dobiera się do warunków na torze i zawodnika.
  • Odpowiedz
  • 1
@bigger a zawieszenie? Jak to tam rozwiązano? Jak się chłodzi sprzęgło? Wyjmujesz i bach do beczki z lodem? :) Jakie pojemności mają te silniki? Jakie moce? Prędkości pewnie za duże nie są, moment duży.
  • Odpowiedz
@Kick_Ass: W pelni regulowana na pewno. Widzialem OHLINSa , ale dokladnie nie ogladalem.

Sa specjalnie wiatraki, ktore chlodza tarczki po zjezdzie.

Sprzeglo wbrew pozora nie moze chodzic zero-jedynkowo , bo zerwanie przyczepnosci bezmyslne powoduje straty na czasie. Tak naprawde wlasnie sprzeglo ( i uzalezniony od niego start) to jeden z najwazniejszych elementow motocykla.

Mialem okazje sie raz przejechac po torze i wiecej z wlasnej woli na to nie wsiade.
  • Odpowiedz
Ale mirki, pisanie że motocykl żużlowy skręca tylko w lewo to głupota xD Przecież one skręcają normalnie w obie strony tylko wyścig żużlowy jedzie tylko w lewo :P
  • Odpowiedz
@porgomcja: Szczególnie, że podczas wyścigu kierownica w większości skręcona jest w prawo, a żużlowiec pokonuje zakręt w lewo. Doskonale jest tu widoczna zasada przeciwskrętu.
  • Odpowiedz
@porgomcja: Nie skręcają normalnie w obie strony z prostego powodu, który jeden z użytkowników już napisał. Jest tam zamocowany hak więc nie normalnie. Ciężko jest się złożyć w prawą stronę. Btw. oglądałem kiedyś program o zawodowym motocykliście, który jeździł po świecie ucząc się różnego rodzaju sportów motorowych zawitał również po Polski gdzie dosiał właśnie motoru żużlowego po 2 tyg. ledwo przejechał łuk na lekkim złożeniu po przejechaniu jednego biegu pokazowego uznał,
  • Odpowiedz