Wpis z mikrobloga

Pytanie do mirków z #krakow czy uważacie że Aleje trzech wieszczów powinny być przebudowane na to co jest na zdjęciu? Zapraszam do dyskusji w komentarzach.
#komunikacjamiejska #pytanie
Pobierz Cierniostwor - Pytanie do mirków z #krakow czy uważacie że Aleje trzech wieszczów pow...
źródło: comment_YhtGxQtb6JfrCdxEa6vSl4IrX5JPP9aX.jpg

Powinny być tak przebudowane?

  • Tak 66.7% (118)
  • Nie, powinno zostać tak jak jest 7.3% (13)
  • Powinno dobudować 4 pas 26.0% (46)

Oddanych głosów: 177

  • 29
Pytanie do mirków z #krakow czy uważacie że Aleje trzech wieszczów powinny być przebudowane na to co jest na zdjęciu? Zapraszam do dyskusji w komentarzach.

#komunikacjamiejska #pytanie


@Cierniostwor: Heh, normalnie jakbym widział niemalże wizualizację tego co pisałem tydzień temu. Wywalić w cholerę ten bezsensowny "pas zieleni", puścić środkiem ulicę, wokół pas dla komunikacji miejskiej (z tramwajami? Czemu nie) i przy budynkach ścieżki rowerowe i chodniki.
Komunikacja miejska na środku - IMHO
@Cierniostwor: Nie jestem ekspertem od infrastruktury transportu i komunikacji czy ktokolwiek się tym zajmuje, ale w jaki sposób przepustowość to ograniczy, to że na niewykorzystanym (lub wykorzystanym do wyprowadzania psów i gołębi #pdk), pasie zieleni zbudujemy trakcje.
@Cierniostwor: Jasne, ale wywalą w końcu te autobusy z alei, wiecznie zapchane i spóźnione na rzecz szybkiego wygodniejszego tramwaju. A na te linie które zostaną spokojnie wystarczy zwykły pas. Albo połączyć i zrobić odcinek tramwaj/autobus miejski.
@Cierniostwor: Jak najbardziej, ale nie da się tego zrobić bez dokończenia:

1. wschodniej obwodnicy Krakowa

2. Północnej obwodnicy Krakowa

3. Zachodniej części III obwodnicy Krakowa


@Cymerek: dlaczego?

1. Likwidujemy miejsca parkingowe na chodnikach wzdłuż A3W.
2. Wycinamy w cholerę pas zieleni na całej długości, budujemy tam drogę 2+2, ale ze zwężonymi w stosunku do obecnych "3,5m*4" pasami ruchu.
3. Komunikację miejską puszczamy nowymi pasami "na środku", a ruch przenosimy na
@Cierniostwor: A ja bym widział w sumie lekką modyfikację tego co proponuje @enron - czyli w środku po jednym pasie dla aut, na zewnątrz tych pasów pas A+T, dostępny z chodnika i przy kamienicach właśnie chodnik i zieleń. Tak chyba byłoby najlepiej dla mieszkańców i korzystających z KM.
@enron: Mi by nawet odpowiadało jak by było na środku jak by nie było tych #!$%@? świateł dla pieszych, wtedy przejście do tramwaju do 2 kroki, z światłami się czeka i czeka, w dodatku nie przejdziesz zazwyczaj przez aleje na zielonej fali, bo zielone dla pieszych zaraz gaśnie.
@Cierniostwor: A ja bym widział w sumie lekką modyfikację tego co proponuje @enron - czyli w środku po jednym pasie dla aut, na zewnątrz tych pasów pas A+T, dostępny z chodnika i przy kamienicach właśnie chodnik i zieleń. Tak chyba byłoby najlepiej dla mieszkańców i korzystających z KM.


@gumiorek: ograniczenie do jednego pasa dla aut byłoby masakrą bez dokończenia wszystkich możliwych obwodnic. A zrobienie drogi według mojego pomysłu (jeden pas
@enron: Ale to ja akurat zakładam dokończenie obwodnic. Bez niego nie bardzo jest sens przebudować aleje na dalej autostradę w centrum, którą za kilka lat będzie się przebudowywało znów, bo po dokończeniu obwodnic ruch z nich powinien dość konkretnie uciec.
@enron: W centrum Krakowa bardzo brakuje zieleni, tak więc wycinanie drzew to kiepski pomysł.


@Cierniostwor: te drzewa i tak praktycznie nic nie dają, a mieszkańcy mają smrodzący ściek prosto pod oknami. Lepiej posadzić świeże drzewa i oddzielić nimi drogę od domów. Jasne, najlepiej by było zmniejszyć przepustowość ale A3W nawet po wybudowaniu obwodnic będzie zdecydowanie zbyt ważną drogą by zrobić z niej lokalną dróżkę 1x2. Natomiast spowolnienie (nawet przy pozostawieniu