Wpis z mikrobloga

@CzystaMaestria: Tak czysto teoretycznie im gęstszy olej tym mniejsze powinno być jego spalanie. Może jak przejdziesz kiedyś właśnie na 5w40 to będzie pod tym względem lepiej.

Zalecenia producenta to jedno, rzeczywistość to drugie, producent musi zarobić na samochodzie nie tylko podczas jego sprzedaży ale także podczas serwisowania. A im więcej pojawi się awarii, tym więcej kasy trzeba będzie u nich zostawić. Bo przecież taki pan Mieciu w osiedlowym warsztacie nie
  • Odpowiedz
@john_frusciante: Ze spalaniem to się możesz zdziwić zwłaszcza przy prędkościach autostradowych, trwałość to jedno ale na pewno niższe koszty eksploatacji (brak turbiny i pewnie dwumasy) no i wolnossący zawsze może przyjąć podtlenek LPG. 1.4 będzie miało przynajmniej niższe OC ;)
  • Odpowiedz
@Mikster: Z tym spalaniem to dopóki sam nie przekonałem się na własnej skórze to miałem w planach kupić diesla. Ale jeżeli przy jeździe z licznikowym 140 benzyna maksymalnie spala realne 7 litrów to ogromna dopłata do ropniaka była nieopłacalna. Turbina przy normalnym użytkowaniu wytrzyma na pewno ponad 150 tys. więc jej ewentualna wymiana to nie będzie mój problem, dwumas w benzyniakach wytrzymuje dłużej niż w porównywalnych mocowo dieslach. I co
  • Odpowiedz