Mircy, planuje zakup samochodu. Potrzebuje opinii o silniku 1.4 TSI 125KM rok 2016. Z tego co wyczytałem niby te nowsze silniki sprawdzaja sie dobrze. Moze u kogos w aucie siedzi taki silnik?
@sturl4ny: 1.4 TSI 150KM na razie zrobione 5k i nic sie dzieje. Pomijam 2 wezwania na akcje serwisowe, ale z silnikiem nie ma to nic wspolnego. W miescie 8-9l, a trasa 5-6. Olej zlopie, jak przycisniesz.
@sturl4ny: W brawurowym stylu łączy wszystkie wady diesla (dwumasa, turbo, od przyszłego rocznika mają tam montować filtr cząstek stałych) z wszystkimi wadami benzyny (gorsza żywotność oraz spalanie w dalszym ciągu wyższe niż diesel) Nie mówiąc już o łańcuchach i spalaniu oleju xD
W brawurowym stylu łączy wszystkie wady diesla (dwumasa, turbo, od przyszłego rocznika mają tam montować filtr cząstek stałych) z wszystkimi wadami benzyny (gorsza żywotność oraz spalanie w dalszym ciągu wyższe niż diesel)
@oficer-prowadzacy: W brawurowym stylu to można obalić wszystkie Twoje teorie. Dwumas w benzynach przenosi mniejszy moment obrotowy niż to ma miejsce w dieslach. Czyli jego zużycie jest znacznie mniejsze, do tego zawsze możesz wziąć automat ( ͡°
@CzystaMaestria: Szczerze mówiąc nigdy nie słyszałem takich dźwięków. Jeżeli silnik jest zimny to tak przez 15-20 sekund od uruchomienia można wyczuć, że biegi wrzuca może odrobinę mniej delikatnie ale bez żadnych dźwięków. Jedyne co mam DSG do zarzucenia to to, że przy ustawieniu na D sporadycznie za późno zmieni z 2 na 3. Ale do tej pory zdarzyło mi się to jakieś 3 czy 4 razy więc to marginalny przypadek.
@oficer-prowadzacy: Nową wersje wprowadzili na przełomie 2011/2012. Silnik różni się od starszej, nawet pojemnością. @john_frusciante: Olej wymieniony po przebiegu 3 tyś, gdyż wszędzie wlewają long-life. Kolejna wymiana przy 18 tyś, ale mimo wszystko potrafi żłopnąć oleju, jeśli przyciśniesz. Niby do 15 tyś może brać olej, ale się przekonamy.
@repro5: Ja wymieniałem przy 5 tys. i ostatnio właśnie przy 20 tys. Tylko, że przyjeżdżam ze swoim, kupuję Millersa EE 5w40, który jest na papierze lepszy niż Castrol oryginalnie serwowany przez VW.
@CzystaMaestria: W 1.8 i 2.0 TSI jeszcze się chyba nie uporali z tym olejowym problemem. Znajomy ma GTI z 2014 roku i przy ostrym upalaniu bierze olej jak szalony. U mnie przez 15 tys. na Millersie nie wziął prawie nic, a często jeździ po "niemieckich autostradach" (⌐͡■͜ʖ͡■)
Mircy, planuje zakup samochodu. Potrzebuje opinii o silniku 1.4 TSI 125KM rok 2016. Z tego co wyczytałem niby te nowsze silniki sprawdzaja sie dobrze. Moze u kogos w aucie siedzi taki silnik?
1.4
125km
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Komentarz usunięty przez autora
W brawurowym stylu łączy wszystkie wady diesla (dwumasa, turbo, od przyszłego rocznika mają tam montować filtr cząstek stałych) z wszystkimi wadami benzyny (gorsza żywotność oraz spalanie w dalszym ciągu wyższe niż diesel)
Nie mówiąc już o łańcuchach i spalaniu oleju xD
Komentarz usunięty przez moderatora
Tyle że 1.4 TSI już jakiś czas jest w produkcji
@oficer-prowadzacy: W brawurowym stylu to można obalić wszystkie Twoje teorie. Dwumas w benzynach przenosi mniejszy moment obrotowy niż to ma miejsce w dieslach. Czyli jego zużycie jest znacznie mniejsze, do tego zawsze możesz wziąć automat ( ͡°
@john_frusciante: Olej wymieniony po przebiegu 3 tyś, gdyż wszędzie wlewają long-life. Kolejna wymiana przy 18 tyś, ale mimo wszystko potrafi żłopnąć oleju, jeśli przyciśniesz. Niby do 15 tyś może brać olej, ale się przekonamy.
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora