Wpis z mikrobloga

Cziroki już oddany z powrotem.
Od pierwszych kilometrów wydawało mi się, że dwustu koni mechanicznych w tym aucie nie czuć, ale początkowo zrzuciłem winę na 9-biegowy automat, bo logicznym byłoby, że bardziej równomierne przyspieszanie ograniczałoby uczucie wciskania w fotel na rzecz bardziej efektywnego rozpędzania. Zrobiłem jednak "pomiar" (bez standardowego sprzętu, dlatego obraz się tak trzęsie) i czas wyszedł naprawdę zbyt długi jak na moc 2.2-litrowego diesla. Film poniżej.

Teraz jak by tu Jeepa podsumować... Osobiście, nie zdecydowałbym się na takie auto za prawie ćwierć miliona złotych. Poziom wykończenia i wyciszenia jest nieadekwatny do ceny. Wyposażenie było świetne, no ale to najbardziej wypasiona wersja (limited z dodatkami tj. podgrzewana kierownica, wentylowane fotele, asystent parkowania).
Po asfalcie jeździ na ogół nawet w porządku, chociaż buja się jak statek i powyżej 100 km/h precyzja prowadzenia znika z racji opóźnionych reakcji na komendy kierowcy. W terenie z kolei nie poszalejemy, bo mimo dobrego napędu i reduktora, zabawę psuje prześwit 20 cm i słabe kąty natarcia/zejścia.
Sam nie wiem dla kogo ten Jeep jest. Może dla fanów marki, którzy po prostu chcą mieć auto z legendarną atrapą chłodnicy?

Większy sens niż wersja Limited, ma moim zdaniem Trailhawk - bardziej terenowa wersja z powiększonym prześwitem, fabrycznymi oponami całorocznymi (mają nieco bardziej agresywną rzeźbę bieżnika). No i 3.6 V6 pod maską na pewno ładniej gra niż 2.2 diesel, w którym słychać na wyższych obrotach mała ciężarówkę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nad takim mógłbym się zastanowić, gdybym potrzebował naprawdę dzielnego SUVa.

Pełnego testu na carburator.pl nie będzie, za mało materiałów i czasu miałem w zeszłym tygodniu. Ale na YT jeszcze pewnie coś się znajdzie. Polecam subskrypcję jak zawsze.

#carburator <-- tag z testami i innymi treściami o motoryzacji (W przyszłym tygodniu opiszę kolejnego Jeepa)

#motoryzacja #samochody #jeep
  • 7
@macq2309: Z tyłu brzydki nie jest ale przód to nawiązanie do multipli w pewnym sensie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Cherokee jest mi bliski bo kiedyś jeździłem KJ-otem. Jaki napęd miał ten Jeep? Wjeżdżałeś nim w jakiś teren?
@L_u_k_as: pojechałem na luźny teren w deszcz, więc okazja do sprawdzenia napędu była.

Ma kilka trybów jazdy, jest też reduktor. Napęd jest dołączany ale da się zablokować 4x4 do jazdy terenowej. Generalnie daje radę, gdyby nie te słabe kąty natarcia i zejścia powodowane przez długie zwisy - byłoby fajnie.
@epll: radzi sobie całkiem ok. Próbowałem ciaśniejszych miejsc ale nie miałem akurat kamerki ze sobą. Ja i tak chyba parkowałbym manualnie bo szybciej, ale w ciasne z reguły automat też wjedzie.
Zdarzają mu się jednak sytuacje w których totalnie mija się z kierunkiem i zaczyna kręcić w drugą stronę by po chwili stanąć w miejscu i prosić "człowiek pomóż"