Wpis z mikrobloga

@DywanTv: nah. zawór blow off. zeby nadmiar ciśnienia z układu turbo uciekala. w rajdowkach jak slyszysz takie jakby metaliczne to dyferencjal. skrzyni nie jesteś w stanie uslyszec
  • Odpowiedz
@Stitch: a dlaczego poza dieslami? Pytam z ciekawości, bo mając Focusa 2.0TDCi z FMIC i wirusem na 176KM miałem blowa. Dźwięk był fantastiko, bo przy depnięciu w gaz turbina gwizdała jak stary czajnik a po puszczeniu było piękne tsss :). Był plan pociągnąć go do 190KM ale wtryski nie wydały ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@Mr_Kidada: @Glenroy: ogolnie chodzi o to, ze w dieslach sa waste gate do hamowania turbiny. Dobrze wiecie co sie dzieje przy rozbieganym turbo.Blow off sluzy do upuszczenia cisnienia bez jej hamowania i dlatego stosuje sie je w benzynach, bo ryzyko rozbiegania silnika nie istnieje. i ogolnie chodzi o typ budowy ukladow turnodoladowanych. ale to za dlugo pisania na telefon
  • Odpowiedz
@Stitch: ale ten zawór upuszcza nadmiar ciśnienia, żeby Ci kolektora nie r-------o. Po cholerę Ci niby to ciśnienie w momencie kiedy puszczasz gaz i odcinasz wtrysk paliwa? Działanie układu doładowania jest identyczne tak w benzyniakach jak i w dieslach. Nadmiar ciśnienia doładowania i tak puszcza wastegate.
  • Odpowiedz
@Stitch: a to już zalezy od programu - tutaj się zgodze - marnuje się troche diesel - j---e na potęgę przy wys. obr. i może jebnąć w przeskosk ale jednak nie odbierzesz temu momentu :) BOf spoko rozpinamy cisnienie - ale nadal nie dasz takiego momentu benzynie :)
  • Odpowiedz
@Mr_Kidada: @Mr_Kidada: przede wszystkim
na pewno będzie się pojawiało niedoładowanie (niepotrzebne wyrzucanie olbrzymiej masy powietrza), błędy przepływki, kontroli boost, sam pomiar boost i w efekcie tryb awaryjn
  • Odpowiedz
@Glenroy: no wlasnie nie jest identyczne. bo wpakowac turbo do diesla to mega prosta sprawa. wpakowac do benzyny to juz bardziej skomplikowane. nie chodzi o sam typ budowy turbo tylko silnika
  • Odpowiedz