Wpis z mikrobloga

Cześć przeglądam wykop od dłuższego czasu, często pojawiają się pytania o prowadzenie działalności gospodarczej, podatki i księgowość.
Jestem księgowym, członkiem zarządu w biurze rachunkowych i kandydatem na biegłego rewidenta.
Z miła chęcią odpowiem na wasze pytania z zakresu podatków, księgowości, ubezpieczeń.
Mogę zrobić ama tylko proszę o podpowiedz cxy wsrror i jak się do tego przygotować.
#ama #ksiegowosc #podatki
  • 24
@DajMiSzekle: ekonomia w żadnym razie nie przygotowuję do pracy w księgowości, ja skończyłem ekonomie (licencjat) i rachunkowość (mgr). Pierwsza praca brutalnie zweryfikowała moją wiedzę (skończyłem ue Kraków). Jeśli nie zaczniesz teraz pracy lub praktyk to po studiach może to być trodne, dużo lepsi w te klocki sa absolwenci techników. Biegłego robię w sumie tylko dla satysfakcji, tam tezr sie kokosow nie zarabia.
@kiboq: w każdej branży ta się tyle zarobić, to tylko kwestia zainwestowania odpowiedniej ilości gotówki i czasu. Najważniejsza i tak jest sprzedaż. co rozumiesz pod pojęciem firma? Łatwiej zarobić 15k samemu niż mając pracowników. Jest dużo "firm" które tak naprawdę są zoptymalizowanymi podatkowo pracami na etacie
@DajMiSzekle: w moim mieście jest bardzo duża konkurencja zarówno wśród pracodawców jak i pracowników. Zatrudniamy często studentów stawki niższe niż w zachodnich korpo. Na początek ~2k, docelowo ~4k. Biegły może liczyć na ~7. Jest dużo branż gdzie łatwiej osiągnąć takie stawki.
@kiboq: pomyśl: doba ma 24h wykonanie usługi za którą weźmiesz 1000 zł zajmi co 10h, czyli nie zrobisz więcej w ciągu dnia. W handlu w ciągu 1h możesz sprzedać towaru za 1000 jak i za 100 000. Kwestia dostępności i umiejętności.
@CzystaMaestria
Obrót na kasie fiskalnej nie jest konieczny poniżej 20k pln (tylko niektóre towary wymagają ewidencjonowania od 1 złotówki)