Wpis z mikrobloga

Trochę czasu nic tutaj się nie działo, a było to spowodowane brakiem dostępu do internetu. Jednak nie oznacza to, że obijałem się przez ten czas. Właśnie na ukończeniu jest moja kolejna aplikacja, która miała za zadanie zapoznać mnie z box2D czyli narzędziem, które pozwala nam symulować fizykę w grze. Jednak nie o tym będzie ten wpis.

[libGDX]

Jeżeli znasz już podstawy Javy, wiesz czym są obiekty, jak się je tworzy i umiesz już napisać jakiś prosty programik, to przyszedł czas na zaznajomienie się z czymś, co umożliwi w prosty sposób rozpocząć tworzenie aplikacji. libGDX jest to tzw. biblioteka, która zawiera mnóstwo gotowych klas, zapewniających spore możliwości. Szczególnie na początek, kiedy nie planujemy jakiś bardzo wymyślnych produkcji. Ja zaczynałem (i nadal się tym zajmuję) od aplikacji 2D i uważam, że libGDX idealnie się do tego nadaje. Tym bardziej, że nadal pojawiają się aplikacje 2D, które #!$%@?ą w sobie ludzi i zarabiają ogromne ilości pieniędzy.

Poza prostotą obsługi i konfiguracji, oferuje on również inne ciekawe opcje, jak np. równoległe tworzenie na różne platformy. Jeden projekt może wyeksportować na telefony z systemem zarówno Android jak i iOS. Dodatkowo jest możliwość stworzenia projektu html, zapewne do wrzucenia na stronę internetową, oraz desktop, czyli na normalne komputery, jednak nie wiem jak to działa, ponieważ zupełnie się tym nie interesowałem.

Co więcej, czytałem, że pod względem wydajności również nie wypada tak źle, jednak nie jest to problem dla początkujących developerów, ponieważ pierwsze aplikacje zazwyczaj są bardzo proste i mało wymagające. Ale to wcale nie znaczy, że prosta gra nie może odnieść ogromnego sukcesu. Na stronie internetowej Strona główna libGDX można obejrzeć galerię aplikacji stworzonych za pomocą libGDX. Kilka tytułów może być Tobie znanych.

Kolejną fantastyczną rzeczą, związaną z rozwijaniem się jako programista, jest fakt, że w internecie dostępnych jest bardzo dużo materiałów, które pozwalają na zaznajomienie się i rozpoczęcie przygody z libGDX. Od tutoriali pokazujących jak skonfigurować nasz pierwszy projekt, po gotowe lekcje, które od zera pokazują jak uzyskać gotową grę. Ze swojej strony polecam:

Kanał po angielsku, pokazane krok po kroku jak za pomocą libGDX napisać podróbkę Flappy Bird'a czy Super Mario. W między czasie można zapoznać się z większością możliwości jakie oferuje nam biblioteka.

Brent Aurelli

Kanał po polsku, dostępna jest playlista omawiająca większość podstawowych klas libGDX oraz tutorial pokazujący jak napisać prosty clicker (gra polegająca na klikaniu przez większość czasu jednego obrazka, co generuje coraz więcej punktów. Tego rodzaju gry są wprost idealne na telefony, wciągające i proste do zrobienia. Jeżeli chcesz się przekonać w praktyce, jak wygląda taka gra, odsyłam do googla: Cookie Clicker).

JavaDevMatt

Podane przeze mnie materiały w zupełności wystarczą do napisania swojej pierwszej aplikacji. Jedyne czego potrzebujemy, to uzbroić się w cierpliwość. Na początku nazwy i ilość klas, których będziemy używać, mogą przyprawić nas o ból głowy, jednak z czasem, jeżeli będziemy regularnie pisać, w magiczny sposób wszystko zacznie się wyjaśniać. Dlatego najlepiej zacząć już, gwarantuję, że szybko zobaczysz pierwsze efekty, nawet jeżeli nie do końca będziesz rozumiał co piszesz ;)

Na koniec dodam, że jeżeli już będziemy mieli gotową aplikację, opublikowanie jej na największym markecie z aplikacjami Google Play będzie nas kosztowało 25$ (jest to jednorazowa opłata za założenie konta developerskiego, mająca na celu ograniczenie powstawania dużej ilość kont, które mogłyby być wykorzystane do rozpowszechniania szkodliwego oprogramowania, oraz zapewne napchanie czyjejś kieszeni zielonymi papierkami :) ).

Zatem, jeżeli naprawdę jesteś tym zainteresowany to polecam zacząć już, lepszej okazji nie będzie. Powodzenia!

#lefthandfreestudio #gamedev

Left Hand Free Studio na Facebook'u

Left Hand Free Studio na Twitter
Odcien_Trawiastego - Trochę czasu nic tutaj się nie działo, a było to spowodowane bra...

źródło: comment_U2elPQP1kEokFYvq52tWnjPnHktu9WRs.jpg

Pobierz
  • 1