Wpis z mikrobloga

Mam pytanie do ekspertów od prawa. Mam ACERa AO 722. Gwarancja producenta wygasła mi 29/10/2012(ACER daje rok). No i ostatnio często mi się przegrzewa sprzęt, a nie chcę go rozkręcać, bo netbooki dosyć delikatne urządzenia.

Napisałem do sklepu w którym kupiłem, czy mogę do nich wysłać w ramach gwarancji, bo z tego co mi się wydaje prawo unijne daje nam 24 miesiące.

Dostałem taką odpowiedź: "Gwarantem na laptopy jest producent sprzętu. Jeżeli gwarancja producenta wygasła to my nic nie możemy zrobić w ramach gwarancji. Teraz w grę wchodzi tylko serwis za opłatą."

Czy mogę jakoś to ogarnąć? Czy mogę coś zrobić, żeby za darmo mi to zrobili?

#informatyka #prawokonsumenckie #prawo
  • 19
@EkspertWeWszystkim: jak na moje to wszyscy producenci dają 24 miesiące dla osób prywatnych (mam ASUSa który dziś wrócił z serwisu) i 12 miesięcy dla firm (kiedyś wysyłałem ACERa i w domu mam jeszcze ASUSa który już nie jest na gwarancji bo minął rok)
@EkspertWeWszystkim: już wyżej Ci pisali, gwarancja jest dobrowolną decyzją sprzedawcy/producenta i może równie dobrze trwać 2 tygodnie, mylisz z niezgodnością towaru z umową, na którego zgłoszenie faktycznie przysługuje odgórny, 2-letni okres, także serwis gwarancyjny ma rację.