Wpis z mikrobloga

Hej Mirki, pytanie do ludzi którzy mają jakieś zdanie na temat kart graficznych i się tym interesują. Ktoś mi może doradzić, czy warto czekać na GTX 1080 TI czy lepiej kupić teraz zwykłego gtx 1080? Wiem, że nie ma jeszcze prawie żadnych informacji na temat wersji TI oprócz specyfikacji, która równie dobrze może być bzdurą, ale na podstawie doświadczenia z kartami poprzedniej generacji ktoś może będzie miał lepsze spojrzenie na ten temat. Z jednej strony mogę jeszcze chwilę poczekać, ale już prawie pudło mam złożone i ostatnią rzeczą jaką kupię będzie właśnie grafika, tylko że jak mam czekać do przyszłego roku to lipa trochę jak się okaże, że te karty nie będą się od siebie aż tak bardzo różnić. A do czego mi to wszystko? Chciałbym użyć karty do renderowania przez gpu i czasem, żeby odpalić wieśka i chwilę pograć ( ͡º ͜ʖ͡º)

#gtx #grafika #pcmasterrace
  • 13
@kotylizamaslo: się pracuje się ma ( ͡º ͜ʖ͡º) amd odpada, silnik renderujący którego chcę używać wspiera głównie karty nvidii, więc nie widzę sensu kupować amd, który się tam poprostu nie sprawdza.

@Pabick: tak czy inaczej jeszcze chwilę poczekam, mam nadzieję, ze niedlugo wypuszcza chociazby specyfikacje tych kart (oczwiscie oficjalna)

@BrainPhucker: generalnie na graniu mi nie zależy aż tak bardzo, raczej traktuję to jako dodatek,
@wietnam67: szczerze mówiąc jest wyjątkowo cicho jeśli chodzi o TI, kupuj 1080. Nawet jeśli wyjdzie to należy spodziewać się podobnej różnicy w datach jak w przypadku serii 900 (9 miesięcy różnicy), czyli gdzieś w okolicach lutego 2017. Zwróć uwagę że rynek nie ma żadnego ciśnienia na 1080TI, a konkurencja dla 1080 póki co nie istnieje i raczej nie powstanie w tym roku, co też dobrze nie rokuje jeśli chodzi o premierę
@webdruid: to jeszcze poczekam, na razie tak jak pisałem jest to ostatnia część którą kupię, jeśli coś zapowiedzą w rozsądnym czasie to poczekam, ale na pewno nie będę czekał do przyszłego roku... z resztą, zawsze mogę później sprzedać 1080 i kupić wersję ti :)

Dzięki chłopaki za dyskusję!
@wietnam67: jak renderowanie to bym szedł w SLI ( w grach róźnie z tym jest, ale w renderingach ładnie się skaluje, praktycznie tyle ile kart to tylokrotny wzrost obliczeń ) z 970, za cenę 1080 masz 3x970 które są dużo mocniejsze niż jedna 1080.
@Pabick: problem z tym, że z tego co pamiętam (może się to zmieniło już teraz), silnik octane nie wspierał pracy kilku kart jednocześnie - a dokładniej, można było renderować tylko jedną, a drugą wykorzystać np. do viewportu w 3ds max, nie wiem czy teraz octane ma wsparcie dla kart sli, ale zastanawiam się czy nie wydajniej byłoby zrobic 2x1080 (obojętnie czy ti czy nie).
@Pabick: nom, ale tu dochodzi kwestia w jaki sposób jaki soft wyciska te karty, octane jeszcze rok temu obsługiwał karty sli na takiej zasadzie jak opisałem wyżej (niby wspierał, ale gówno to dawało, bo i tak zawsze liczyła jedna karta), a teraz nie wiem, pewnie normalnie działa.