Wpis z mikrobloga

#uk #londyn
Cześć Mirki,
Mam pewien problem. Pracodawca za bardzo nie chce mi wypłacić kasy za holidaya. Nie będzie tam dużo, ale zawsze stowa czy dwie się przyda. Jestem na 100% pewien że mam wolne dni bo jeszcze w marcu się pytałem ile mam dni a nic nie wykorzystałem.
Pierwszy raz przyszedłem do recepcji, tam poszukali moich danych, wezwali kilka innych osób - nic, nie mają informacji o mnie (pracowałem tam ponad 1,5 roku). Powiedzieli że muszę przyjść we wtorek do pana Paula. Przychodzę dzisiaj do niego, po krótkiej wymianie zdań, w firmie pracuje z 200 osób - powiedział na początku, że akurat dla mnie kasy nie będzie. Później zmienił zdanie na to, że muszę napisać list i oni może to rozpatrza.
Teraz pytanie, macie jakieś wzory takich listów? Chce oficjalnie to jakoś w miarę napisać, ewentualnie postraszyć ich pewnymi organami które byłyby za mną (jak tak to jakimi? Ponieważ jestem zielony w tym temacie).
Wkurza mnie to, że trzeba latać, umawiać się do nich, tracić czas i kasę, a oni mają to gdzieś. Zmieniłem u nich 3 razy adres domu bo się przeprowadziłem - #!$%@?, wyślemy ci p45 i payslipy ostatnie na stary adres. Znów tracić czas, dojazd.
Dacie jakieś rady?
  • 9
  • Odpowiedz
@mlekopan16: przed odejsciem z pracy najlepiej bylo wybrac urlop, ale mysle ze nadal powinni ci wyplacic jak ich postraszysz, a za kazda nie wyplacona wyplate jak i urlop w terminie naleza sie odsetki. To wlasnie dlatego w uk wyplata w razie gdy w ten dzien wypada bh swieta itp wyplacana jest wczesniej
  • Odpowiedz
  • 0
@TypowaKaryna
@Jofiel

Na stronie ACAS też jest napisane:

"When a worker's employment is terminated, all outstanding holiday pay that has been accrued but not taken (including the statutory allowance) must be paid."

Dacie jakiś link, źródło co do waszego że "nie muszą wypłacać"?
  • Odpowiedz