Wpis z mikrobloga

Moto Mirki co może być przyczyna falowania motocykla podczas jazdy ze stałą prędkością?
Kolega mi o tym mówił ale dopiero z okazji że sam szukam takiego Gixa to chciałem się przejechać jego.
Wczoraj się przejechałem i faktycznie jak np. na drugim biegu jedziemy koło 5k rpm ze stałą prędkością motocykl faluje, wrażenie jakby jechał raz szybciej raz wolniej. Dzieje się tak tylko przy jeździe ze stałą prędkością. Przy przyśpieszaniu lub hamowaniu silnikiem nie ma tego efektu. To samo jak jedziesz na luzie.
Moto to GSXR 600 k3.
Przyśpiesza bez problemu, równo itd. Silnik pracuje równo więc to raczej nie on.
Skrzynia chodzi lekko z wyczuwalnym oporem, biegi nie wypadają.
Napęd nie równo wyciągnięty? Zbierak w kole?
#motocykle
  • 17
  • Odpowiedz
@Stitch: @fotograf_warszawiak: @syrena_elektro:
zastanawiam się nad tym gixem dla siebie wymaga trochę pracy i serca ale znam jego historie, jak był jeżdżony, gdzie leżał itd. ale to falowanie mnie martwi.
Przejechałem się nim dziś kawałek dalej. I stawiam na napęd. Czuć jakby na łańcuchu ciągnął, więc to raczej on. Naciąg nie jest nawet w połowie, ale raczej nie da się go już uratować. Muszę zrzucić koło i przyjrzeć się
  • Odpowiedz
@WiewiurPL: mówię ci że wydech, mam to samo, ECU się gubi po zrobieniu przelotu.
@Stitch: Trochę pomogło grzebanie przy oc ale nie jest idealnie niestety, nie potrafię tego dobrać poprawnie a najgorsze że nie do końca wiem co robię, chyba jednak PC kupię.
  • Odpowiedz
@WiewiurPL: podtrzymuje zdanie o wydechu, lancuch jsk zuzyty to "strzela". musialby przeskakiwac na zebach zeby wplywac na jazde. a moze kolo niedokrecone/ lozysko padlo
  • Odpowiedz
@WiewiurPL: odkręć na luzie i zobacz czy masz falowanie/bulgotanie koło tych 5k rpm. łańcuch to chyba musiał by być nierówno rozciągnięty żeby szarpało ale to chyba niemożliwe.
dekat tam był robiony czy tylko końcówka wydechu?
  • Odpowiedz
@Stitch: @syrena_elektro: @fotograf_warszawiak:
Kupiłem tego Gixa. Dogadaliśmy się co do ceny.
Problem jest w napędzie ogólnie będzie z tego afera na osobny wpis.

Już po zakupie, chciałem rozbierać koło patrzeć w zbierak, coś mnie tknęło odpaliłem na kobyłkach (muszę kupić stojak) wrzuciłem 1 i puściłem koło w ruch.
Od spodu okrągłym pobijakiem dociskałem łańcuch w górę sprawdzając luz. Raz napięty, raz luźny różnica znaczna na oko ok. 3cm.
Skacze
  • Odpowiedz
@WiewiurPL: kurczaku, jak by nie patrzeć byłem najbliżej diagnozy cumplu ;)
Fajnie, że kupiłeś jak pozbierasz wszystko do kupy to wrzucaj foty.
Dziwne że poprzedni właściciel nie zwrócił uwagi na taki ulep, no chyba że nie jeździł albo kompletnie nie ma pojęcia jak moto powinno się zachowywać.
  • Odpowiedz