Aktywne Wpisy
Salido +1264
Minął 0 (z 73) dzień wakacji.
To już 6. edycja smutnej akcji wakacyjnego publikowania map śmiertelnych wypadków w wakacje.
Tak jak w ostatnich latach, postaram się codziennie wrzucać mapę, listę wypadków i statystyki pod tag #smiertelnewypadki (na ile pozwoli mi praca i inne obowiązki). Postaram się także porównywać liczby z tymi w poprzednim roku.
Kilka liczb z podsumowania wakacji 2023:
- W 393 wypadkach zginęły w sumie 432 osoby.
- 20.972 zatrzymanych
To już 6. edycja smutnej akcji wakacyjnego publikowania map śmiertelnych wypadków w wakacje.
Tak jak w ostatnich latach, postaram się codziennie wrzucać mapę, listę wypadków i statystyki pod tag #smiertelnewypadki (na ile pozwoli mi praca i inne obowiązki). Postaram się także porównywać liczby z tymi w poprzednim roku.
Kilka liczb z podsumowania wakacji 2023:
- W 393 wypadkach zginęły w sumie 432 osoby.
- 20.972 zatrzymanych
MokebeSenegal1488 +315
Aktywne Znaleziska
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Początek dziewiczej podróży zaplanowano na 10 września 1939 roku, ale w związku z wybuchem II wojny światowej została ona odwołana. Po długim postoju w basenie portowym w Saint-Nazaire, wobec klęsk wojskowych ponoszonych na froncie, 2 czerwca 1940 r. rozpoczął swój dziewiczy rejs z Brestu do kanadyjskiego Halifaksu z ładunkiem 200 ton złota, o którego wywiezieniu zdecydowano wobec klęsk ponoszonych przez wojska francuskie w wojnie z Niemcami.
Przez okres wojny formalnym operatorem statku był Cunard-White Star. W ciągu kolejnych pięciu lat "Pasteur" przetransportował około 300 000 żołnierzy, przepływając 370 000 mil morskich.
Dzięki dużej prędkości mógł pływać samodzielnie, poza systemem konwojów. 4 września 1942 roku, płynąc z Kapsztadu do Rio de Janeiro, został zaobserwowany przez załogę niemieckiego rajdera "Stier", którego dowódca nawet nie próbował podjąć pościgu. Działalność statku podczas wojny została uhonorowana przez rząd francuski nadaniem Croix de Guerre. W czerwcu 1945 roku powrócił pod banderę francuską, a 11 kwietnia 1946 roku do przedwojennego armatora. Był wykorzystywany do 1956 roku, kiedy odstawiono go z powodu zużycia.
W następnym roku liniowiec został kupiony przez bremeńską firmę Norddeutscher Lloyd. Po przebudowie, nazwany "Bremen", co było tradycyjną nazwą w NDL, wprowadzono go na linię do Nowego Jorku. U niemieckiego armatora pływał aż do 1971 roku, kiedy wycofano go z eksploatacji z powodu jej nieopłacalności. Zakupiony przez grecką Chandris Cruises, od stycznia 1972 do 1974 roku, pod nazwą "Regina Magna", był używany w charakterze statku wycieczkowego na Morzu Śródziemnym, Karaibach i północnych fiordach. W 1977 roku został sprzedany Philippine Singapore Ports Corporation z Manili, która ustawiła go jako pływający hotel w Dżuddzie. Pod nazwami "Saudi Phil I" i "Filipinas-Saudi I" był wykorzystywany do 1980 roku. Sprzedany na złom, zatonął 9 lipca na Morzu Arabskim podczas holowania do tajwańskiej stoczni rozbiórkowej.
#historia #fotohistoria #statkiboners #ciekawostkihistoryczne