Wpis z mikrobloga

Tejże Mircy z tagu #programowanie - chciałbym się poradzić.
Idę od października na informatykę, jako kierunek zupełnie niezwiązany z moimi dotychczasowymi studiami. Chciałbym wykonać na wstęp oklepany projekt i dla wielu z was pewnie wręcz na poziomie piwniczanym - sterowanie mieszkaniem. Aktualnie widzę to tak: postawić serwer u siebie, który mógłby działać cały czas i stanowiłby spoiwo całej logiki, czujników i pozostałych komponentów ze stroną sieciową - docelowo hostowana u mnie stronka www + apka na telefon. Kontakt części fizycznej z serwerem planowałem wykonać poprzez porty GPIO w Raspberry albo port szeregowy (a może radiowo, wifi, się zobaczy). Tyle o ile ze stroną elektroniczną nie bedę miał raczej problemów (część już jest zrobiona) to w kwestiach sieciowych leżę jak na ten czas. Postawiłem u siebie serwer Apache i ogarnąłem podstawy HTML,CSS,JS ale generalnie to nadal jestem dość zielony. Z frontendem bym sobie już raczej poradził, ale w jaki sposób gadać z moim systemem przez neta, wydawać polecenia, uwierzytelniać itd? Mógbły mi ktoś doświadczony powiedzieć w jaki sposób taki projekt powinien wyglądać i jakich technologii/frameworków używać? Mam wrażenie że stanąłem przed ścianą, z chęcią bym poczytał coś o tym więcej :|

Wiem, że dużo ludzi robi takie projekty jako swoje prace inżynierskie, być może ktoś ma już takowe doświadczenia. Chodzi mi o ogólny zamysł, czym powinienem się zainteresować w dalszej kolejności, bo już mnie nuży klepanie tutoriali poszczególnych języków (mało to wszystko praktyczne) i kombinowanie pod górkę na temat rzeczy, które są już dawno opracowane. Za każde info baaaardzom wdzięczny.

P.S. Zdaję sobie sprawę że jest dużo takich projektów w sieci, ale w większości przypadków autorzy zakładają, że niektóre rzeczy są dla wszystkich oczywiste. Nie chcę tego wykonać jak baran (kopiując) - chciałbym się tego nauczyć i zrozumieć, bo w kolejce czeka inny, większy pomysł :)
#informatyka #elektronika
  • 8