Wpis z mikrobloga

Jako, że pod tagami #alfaromeo i #alfaholicy wielokrotnie pojawiały się zapytania odnośnie kosztów eksploatacji Alfy 147/156/GT (w praktyce na jedno wychodzi) to podzielę się swoimi doświadczeniami.

147 1.9 JTD 16V, 2003 rok, obecnie 186k km. Tak więc koszt utrzymania tego samochodu w stanie idealnym to w moim przypadku wydatek rzędu ~ 2,5k PLN rocznie (robię tym autem ok. 15k km/rok). W kwocie tej zawarte są przeglądy (oleje, filtry itp.), naprawy (części tylko dobrej jakości polecane przez mojego mechanika-fantyka Alf), oraz opony (premium, nie jakiś chiński badziew czy nawet coś typu Uniroyal)

Do tego ubezpieczenie ~600 zł/rok.

Średnie spalanie w trybie mieszanym wynosi ~6l/100km.

Ocenę pozostawiam każdemu z zainteresowanych.

#samochody #motoryzacja
  • 13
  • Odpowiedz
@Andrzej_K: no cóż, utrzymanie GT w 3.2 jest na pewno droższe ;)
Troszeczkę uogólniłeś, bo raczej chodzi o wersje z silnikami JTD(M), plus blacharka (całe elementy) są droższe w GT.

Ja z moją 147 JTDM ostatnio byłem u mechanika w styczniu... Na wymianie filtrów, a wcale samochodu nie oszczędzam!
  • Odpowiedz
@Andrzej_K: Rok posiadania 156 1.9 JTD 8v 2005 r.

Sprzęgło 800
Regeneracja alternatora 300
Kompletne zawieszenie oprócz wahaczy dolnych przednich 2000
Opłaty 600
Oleje i filtry 300

Na blacie 250 tys. Średnio pali 6, po mieście jeżdżąc dosyc ostro to i z 8 na trasie około 5 - 5,5 L
  • Odpowiedz
@prnppp: To oczywiste, że koszty utrzymania wersji 3.2 będą zdecydowanie wyższe.

Uogólniłem, bo to silniki JTD są tymi polecanymi i najczęściej wybieranymi.

Ceny części blacharskich do GT faktycznie wyższe.
  • Odpowiedz
@Andrzej_K: @DBF2B: To ja miałem 156 w 2.0 TS więc też mogę coś tam przybliżyć jak to wygląda w tej super awaryjnej jednostce ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Miałem ją 1.5 roku, zrobione ~70k km, PB + LPG.
Z części eksploatacyjnych: zawias kompletny przód TRW - 1300 zł, rozrząd (Gates, INA itp.) 680 zł, oleje + filtry (filtry zawsze Knechta, olej Motul 6100) 140 zł x 7
  • Odpowiedz