Wpis z mikrobloga

#transportszynowy #pkp

Jest tu jakiś spec od transportu szynowego i pociągów? Po przeczytaniu newsu, że do Polski wchodzi kolejny przewoźnik autokarowy na trasie Polska - Czechy pojawiły się komentarze, że szkoda, że nie pociągi, bo byłaby konkurencja dla Regio, InterCity, TLK, etc.

Jak taka konkurencja mogłaby wyglądać? Jest coś takiego jak kontrola ruchu szynowego? Często jest tak, że jak jadę pociągiem, to musi stanąć gdzieś w szczerym polu i przepuścić inny pociąg. Czy jest możliwe zagęszczenie tego ruchu innymi przewoźnikami?
  • 13
Często jest tak, że jak jadę pociągiem, to musi stanąć gdzieś w szczerym polu i przepuścić inny pociąg


@Oude_Geuze: to wina tego ze jest jeden tor. tak sie ugadują przewoznicy z PLK ze ten droższy jedzie pierwszy. pendolino ma pierwszeństwo przed wszystkim innym
Jak taka konkurencja mogłaby wyglądać? Jest coś takiego jak kontrola ruchu szynowego?


@Oude_Geuze: Decyzja o otwartym dostępie od UTK, następnie wnioski rozkładowe do PLK i można jeździć. LeoExpress, wbrew mądrościom internautów, wycofał wniosek o ten pierwszy papier (bez decyzji od UTK chcieli składać wnioski do PLK!), więc nie ma mowy o jakimś blokowaniu tego biednego i ciemiężonego przewoźnika przez organy państwa.
@Oude_Geuze: już w tym (zeszłorocznym) rozkładzie jazdy chciał wejść Leo Express na trasę Poznań - Warszawa. Pośrednikiem w załatwianiu dokumentów były Dolnośląskie Linie Autobusowe. PLK nie przydzieliło tras tłumacząc brakiem wolnych godzin i błędami w dokumentacji. PKP się będzie dłuuugo bronić przed konkurecją i nikt ich nie sprawdzi.
PLK nie przydzieliło tras tłumacząc brakiem wolnych godzin i błędami w dokumentacji.


@niemiec: Co ty Paweł piszesz ( ͡° ͜ʖ ͡°) PLK nie mogło przydzielić tras, bo przewoźnik nie posiadał podstawowego dokumentu - decyzji o otwartym dostępie od UTK.