Wpis z mikrobloga

#pytaniedoeksperta

Czołem Mircy z tagu #rower Potrzebuje jakiegoś roweru na dojazdy do pracy (ok 3km) i cotygodniowe przejażdżki (10-30km). Będę jeździł tylko po szosie. Zastanawiam się czy wybrać rower szosowy czy tzw. "hybrydowy"? Dodatkowo, jestem zagranico więc wolałbym z angielskich sklepów.

Moje propozycje:
szosa

hybryda

Dodam, że jestem kompletnym nowicjuszem i już dawno nie jeździłem, ale zajawkę mam i chętnie do rowerowegorównika będę się dopisywał ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 14
@Wielki_Wtorek: Jaki masz budżet? Zakładam, że 300-400GBP? Jeżeli tylko jazda po szosie (utwardzonej nawierzchni) to za wszelką cenę unikałbym przedniego amortyzatora, bo nie będzie Ci potrzebny, a w tym zakresie cenowym będzie to produkt i tak marnej jakości, o dużej masie. Może nawet nie potrzebujesz przedniej zmieniarki, jeżeli będziesz jeździł po płaskim, ewentualnie z niewielkimi pagórkami? Proponuję:

https://www.evanscycles.com/pinnacle-neon-one-2015-hybrid-bike-EV192281

https://www.evanscycles.com/pinnacle-lithium-1-2016-hybrid-bike-EV244087
@Wielki_Wtorek: Zdecydowanie cross (hybryda). Zawsze jednak jakiś krawężnik, nierówności, kratka kanalizacyjna itp. itd. Nawet w UK czasem trzeba z drogą trochę powalczyć. W szosowym będziesz ciągle wymieniać dętki/opony a i się wkurzać na ciągle pochyloną pozycję.
W szosowym będziesz ciągle wymieniać dętki/opony a i się wkurzać na ciągle pochyloną pozycję.


@Saeglopur: Fakt, że w szosie pozycja będzie bardziej sportowa niż w hybrydzie. Szosowe gumy na miasto mogą też być problemem, ale można zainwestować w np. Schwalbe Maraton w rozmiarze 25mm. Dlatego też dla początkującego polecam hybrydę/crossa.
@Jureczek77: kolego, raczej odpada takie rozwiązanie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@crimson_wind niestety mój pracodawca nie daje takiej możliwości ( ͡° ʖ̯ ͡°) ten Lithium 1 z zaproponowanych przez Ciebie wydaje mi się dobrym rozwiązaniem, niestety Neon One jest niedostępny w moim rozmiarze, chyba, że poszukam go gdzie indziej ( ͡º ͜ʖ͡º)
z drugiej strony po Carrere mógłbym pojechać
rzeczywiście jest ona nie warta swojej aktualnej ceny?


@Wielki_Wtorek: Moim zdaniem nie jest, bo nie da się w takiej cenie upchnąć amortyzatora, hamulców tarczowych i napędu, które będą razem przyzwoicie działać. Nie patrz na rower kategorii im więcej bajerów, tym lepiej. Kupisz taki i zachwyt minie Ci w ciągu tygodnia, a potem będziesz jeździł codziennie przez kilka lat. Nawet nie podają wagi tej Carrery, stawiam na minimum 14kg. Od roku jeżdżę