Wpis z mikrobloga

via Android
  • 5
tak i gdzie ten tramwaj pojedzie, w centrum nie ma na niego miejsca. zobaczycie jak sie wszystko wybuduje obok mogilskiego jak tam bedzie
  • Odpowiedz
@losiu20: metro jest niepotrzebne i za drogie. cena/przepustowowsc/czas budowy - metro slabo tu wypada.

lepiej wykorzystac tory wokol krakowa, stworzyc kolej aglomeracyjna, ktora wjezdza do miasta (jest taki projekt z politechniki, ze pociag wjezdza na tory tramwajowe).

poza tym #!$%@? czesc aut z centrum, zrobic prawdziwe park&ridy.

no i #!$%@? lepsze planowanie miasta, a nie takie zageszczenie betonu jak teraz.
  • Odpowiedz
via Android
  • 11
Warszawie się opłacało ? wybudować hale/stadiony które się nigdy nie zwrócą też się nie opłaca a stoją, to nie inwestycja żeby zarobić tylko żeby się dało komfortowo poruszać po mieście
  • Odpowiedz
@losiu20: Koszty bardzo wysokie, ale przyznam Ci rację - chętnie widziałabym metro w Krakowie. Dalsze inwestowanie w tramwaje jest o tyle bez sensu, że i tak w centrum potrafią się zakorkować. Awaria jednego blokuje kilkanaście następnych. Idzie lato, więc zaraz zaczną się wybrzuszać szyny... Tak, ja też nie rozumiem zachwytów nad MPK.
  • Odpowiedz
@scatter_heart: Wybrzuszanie szyn i częste awarie spowodowane są brakiem zaniedbaniem istniejącej sieci. Brak remontów, brak bieżącego utrzymania, brak szlifowania szyn i podbijania torowiska. Wszystko to powoduje, że tramwaje muszą jeździć wolniej i czas podróży się wydłuża. A władze obcinają budżet na MPK.
  • Odpowiedz
@losiu20: W Poznaniu Pestka fajnie łączy kolej z tramwajem i na pewnych odcinkach jedzie obniżonym korytarzem. To jest dobre rozwiązanie, o wiele lepsze niż podziemne metro. Na pewno tańsze*, bo nie wymaga budowy tunelu, a tor ruchu jest wciąż bezkolizyjny.

*Nie wiem, jakie byłyby ewentualne koszta reorganizacji ruchu, ale myślę, ze mniejsze niż rozkopanie miasta pod tunel (wyprowadźcie mnie z błędu).
  • Odpowiedz
@losiu20: Metro to by się właściwie w każdym mieście większym przydało. Jest tylko jeden problem... koszty. Za połowę ceny metra można rozwiązać problemy komunikacyjne bez niego.
  • Odpowiedz
@losiu20: @scatter_heart: @szarley: @staryhaliny: @pilot1123: Problem z metrem w Krakowie polega na tym, że utrzymanie tylko jednej linii pochłonie mniej więcej tyle co cały obecny budżet komunikacji, a jego budowa będzie kosztowała tyle, że będzie to oznaczało konieczność zamrożenia większości, jeśli nie wszystkich inwestycji miejskich na długie lata. Ja nie neguję, że dobrze by było, gdyby było metro, ale Krakowa na taki luksus po prostu nie stać.
  • Odpowiedz
Warszawie się opłacało ? wybudować hale/stadiony które się nigdy nie zwrócą też się nie opłaca a stoją


@losiu20:
Zróbmy coś głupiego, bo inni zrobili coś glupiego. Super pomysł :)
Tak, jakby przyszła wróżka i dała tak metro to byłoby super. Ale wróżek nie ma, jest bilans zysków i strat.
  • Odpowiedz
@losiu20: Patrząc na to co się dzieje obecnie na południu Krakowa to na pewno. Może te głąby nauczą się budować tramwaje z niezależnymi torowiskami, których szyny się nie wybrzuszają w dodatnich temperaturach to jeszcze parę dekad bez metra to miasto da radę.
  • Odpowiedz