Wpis z mikrobloga

Hej Mirki!

Telefon mojego taty zakupiony w ramach abonamentu w sieci Play uległ uszkodzeniu - nie ładuje się. Tata oddał go w ramach gwarancji do naprawy serwisowej.

Serwisanci urzekli, że urządzenie ma uszkodzenia mechaniczne: "Widoczne ślady użytkowania, rysy, liczne obicia, ubytki, odpryski, zadrapania, zabrudzenia, odbarwienia."

Opis naprawy: "Stwierdzono ślady cieczy na płycie głównej telefonu, zgodnie z postanowieniem karty gwarancyjnej, serwis odmawia naprawy gwarancyjnej".

Telefon był użytkowany w casie, raptem przez kilka miesięcy i padł.

Co mogę zrobić, by firma PLAY zdecydowała się naprawić telefon w ramach gwarancji?

#play #telefony #gwarancja #serwis
  • 9
@Norskee: Co to znaczy "wklepali ślady..."?

@MichaelT128 Salon Play oddał telefon do firmy Cyfrowe Centrum Serwisowe, na dokumentach od nich widnieje informacja, że klientem całej naprawy serwisowej jest salon Play.

Czy zatem reklamacja z tytułu rękojmi powinna trawić do Samsunga, który jest producentem telefonu, czy też do salonu Play?

Dziękuję Wam za pomoc.
@erlang: To znaczy, że telefon stracił prawo do naprawy na podstawie gwarancji z chwilą, gdy stwierdzono ślady płynów w telefonie - Wewnątrz są specjalne naklejki, które barwią się przy kontakcie z cieczą - oczywiście wystarczy się porządnie spocić kilka razy z telefonem w kieszeni i już zaczną się one barwić, ale serwisu już to nie interesuje. Uznają to jako uszkodzenie mechaniczne z winy użytkownika i sprawa się na tym kończy. Teraz
@erlang: Przede wszystkim telefon na gwarancje oddajesz w salonie Play, ale Play nie jest tu gwarantem tylko pośrednikiem w wysyłce. Gwarantem jest tutaj producent telefonu - firma Samsung. Jeżeli dany serwis stwierdził ślady cieczy przy zgłoszeniu na rękojmie będzie to samo, niestety. Maja ekspertyzy pozapisywane wiec już pewnie nawet nie bedą oglądać telefonu. Jeżeli jesteś pewien, ze telefon nie został zalany a tylko sie spocił w pokrowcu ( ͡° ͜
Może spróbuj załatwic sprawę prze UOKiK, tam powinni Ci doradzić co można zrobić.
Ewentualnie napraw telefon na własną rękę w jakimś serwisie typu teletorium czy coś. Chociaż uszkodzenie płyty głównej to kosztowna naprawa raczej.
@erlang: Napisz odwołanie.
Każdy serwis producenta automatycznie będzie szukał dziury w całym, żeby udupić klienta i nie zastosować naprawy/wymiany części. Ładnie napiszesz odwołanie i je uzasadnisz, to istnieje szansa, że wezmą twój telefon na warsztat.