Wpis z mikrobloga

Pytanie do mirków na gazie ;] Ostatnio coś widzę że mi gaśnie Astra (F) na luzie, lub trochę nierówno silnik pracuje i piszą ludzie na forach że trzeba zatkać wlot powietrza - może mi ktoś powiedzieć czy mam go zatkać 100% czy zostawić w przesłonie jakiś pomniejszy otwór. Jak ktoś ma chwilę to mógłby mi szerzej wytłumaczyć funkcjonowanie tego dolotu powietrza, jego znaczenie i dlaczego piszą iż "#!$%@? gaz" (?) skoro przecież zapłon jest w cylindrze.
#samochody #mototryzacja
  • 9
@AdrianV91: filtry sprawdź, no i regulacja. Zatkanie dolotu to moim zdaniem głupota. Co do tego że #!$%@? gaz, to chodzi pewnie o to, że gaz do cylindra idzie przez dolot, nie wtryskiwacze jak benzyna. W dolocie robi się dziurę i doprowadza gaz (w duzym uproszczeniu)
Jak zatkasz w 100% to nawet go nie odpalisz. Samochód musi mieć powietrze żeby była mieszanka paliwa(czy to benzyna, czy gaz czy diesel) do tego by
@wooks001: a teraz zajarzyłem, normalnie mieszana jest benzyna z powietrzem a tutaj wpuszczany jest gaz do dolotu i miesza się samo, spróbuje go trochę przytkać bo piszą że to daje efekty, nawet mechanik mi się pytał czy dobrze działa bo zazwyczaj trochę się tutaj ogranicza.
@AdrianV91: zwężkę to tak, ale ogólnie to może masz zawór gdzie dochodzi wężyk gazu do dolotu i tam podkręć sobie lekko (co da wiekszą dawkę gazu) bo może masz za ubogą mieszankę. Zwężka da mniej wiecej to samo właśnie tylko w drugą stronę. :P
@wooks001: tego nie wiem bo w mojej Astrze F 1.4 2000r nie mam obrotomierza XD ale charakterystyczne dla tej przypadłości z dolotem jest to że na benzynie jest 100% ok, a na gazie to przy luzie (jak zawieje) to go przymula, a po chwili słyszę jak wyje głośniej i wracają mu obroty i taka właśnie niestabilność, w zimie było lepiej ale z tego co wyczytałem gorące powietrze jeszcze nasila ten efekt