Wpis z mikrobloga

#elektronika #elektryka #pytaniedoeskperta
Cześć, niby chodzę do technikum elektronicznego, co prawda profil nie elektroniczny ale z elektroniką związany, ale jednak jestem totalnie zielony jak zauważyłem w praktyce jak chodzi o prąd (na zajęciach spoko, podłączanie różnych obwodów na warsztatach też spoko, ale zauważyłem że żaden nauczyciel nie umiał nam wytłumaczyć sporo rzeczy, i mało kto co czai) ale to rzeczy - potrzebuje kogoś w tej chwili kto ma chociaż z 10 minut czasu i mógłby ze mną popisać na priv (bo w komentarzach piszę się gorzej) bo potrzebuje totalnie zadać parę błachych pytań. (bawie się baterią i diodą led)
  • 24
@Solitary_Man: @Bianconero: Wolałbym na priv... słuchajcie mam diodę, która była zasilania baterią 6V o pojemności 7-9Ah, przez taką płytkę. (w zdjęciach poniżej) chciałbym sobie podłączyć tą diodę do prądu, bo bateria po prostu się wyczerpała. Jaki mam dobrać prąd? (Bo z baterii jak to prąd stały, to jeżeli napięcie jest dobre, to sam się on dobierze, prawda? po prostu bateria ma maksymalny prąd zwarcia, i to jest maksimum jakie może
Tak szczerze to było mi po prostu wstyd napisać, bo to na tyle trywialne pytanie że powinienem sam znać na nie pytanie, i wstyd mi po prostu za swój brak wiedzy
@maximus481: Słuchaj uważnie. Jak popatrzysz na ładowarkę (technicznie to zasilacz) to on ma tam opis
OUTPUT: 5V DC 1A
To oznacza że daje ona 5V napięcia stałego na wyjściu i maksymalnie może dać urządzeniu 1A prądu.

Aby ta dioda się nie zjarała (normalne napięcie dla diody to coś między 2V a 3V) to musisz ograniczyć jej prąd za pomocą rezystora.

Ten układ ma multiwibrator zamontowany, który robi przebieg zmienny PWM (pulse
@Tymian: @Tymian: aaa, czyli output to nie 1A po prostu, tylko MAKS 1A, a nasz odbiornik (tutaj dioda, dobiera sobie prąd, tak?) Ale ta dioda była zasilania baterią 6V, więc podejrzewam że w tej płytce to już coś jest, chociaż sam nie widzę tutaj rezystorów.