Wpis z mikrobloga

@wojjaskula: @Lukas77986: @Queltas: @pd19: Ja bym to zrobił tak grupy mogą wyglądać tak (0,1,5) lub (0,2,4) lub (1,2,3)... teraz wzór i wychodzi nam 6!/(0!1!5!) + 6!/(0!2!4!) + 6!/(1!2!4!)... tylko kwestia czy może być tak, że w jednej grupie (czyli w pierwszej) może nie być uczniów? :/ Dlatego zastanawiam się nad wynikiem 6!/(1!2!3!) = 60 :?
  • Odpowiedz
@wojjaskula: @Lukas77986: @Queltas:

Łapcie drugie, to troszkę prostsze :P

2. Na ile sposobów można podzielić grupę 12 uczniów na 3 równoliczne

ponumerowane grupy?

@pd19: Podałeś poprawną odpowiedź ale na dosłowne pytanie. Tzn chodzi o to, że poprzez "ile sposobów" rozumieć tutaj trzeba na ile sposobów możemy przemieszać 6 różnych uczniów i wstawić ich do grup :)
  • Odpowiedz
@MK_Kret: Też tak mi się właśnie wydaje :) Ten przedmiot jest głupi, bo właśnie trzeba rozkminiać takie pierdoły. Czasami coś Ci umknie w toku myślenia i całe zadanie do kosza.
  • Odpowiedz
@M4lutki: innymi słowy. musimy skompletować 2 ekipy, wtedy 3 skompletuje się sama. do pierwszej bierzemy 4 z 12 (czyli (12 4)), a do drugiej 4 z pozostałych 8 (czyli (8 4)). co myślisz?
  • Odpowiedz
@M4lutki: jeszcze jedna rzecz, która mnie zastanawia - ponumerowane grupy. dotyczy to zad. 1 - założyliśmy, że grupa I to 1 gość. w zad. 2 ponownie - przypisujemy do konkretnej grupy. w przypadku zadania 1 należy przemyśleć warianty - np. I grupa (2 osoby), II grupa (1 osoba), III grupa (3 osoby), czyli całość *6... ehhh...
  • Odpowiedz
@MK_Kret: No właśnie to chyba chodzi o to ze mamy różne grupy... w sensie, że pierwsza to nr 1, druga to nr 2 itp Czyli generalnie 3 różne grupy :D Głupie to, no ale cóż ;d
  • Odpowiedz