Wpis z mikrobloga

1. kup diesla
2. tankuj byle jaką ropę
3. jeden z wtrysków zaczyna źle pracować
4. silnik drga, ale HEHE tylko na niskich obrotach, jak przegazuję to jest jak nówka
5. wtrysk coraz bardziej leje
6. dymi przy przyspieszaniu, ale HEHE dizel musi dymić
7. DPF powoli się zapełnia, bo dawka taka bardzo przelana
8. przez cylindry do oleju zaczyna przeciskać się paliwo i sadza
9. olej rozrzedzony ropą, sadza zaczyna zapychać kanały i odmę
10. smarowanie turbiny coraz słabsze i zaczyna gwizdać, ale HEHE tylko na zimnym
11. DPF już prawie pełny, regeneracja niewiele daje, bo zaraz go sadza zapełni
12. dwumasa cały czas walczy, żeby wibracje nie szły na skrzynię
13. DPF przypchany, tryb awaryjny, ale HEHE jak się zgasi i zapali to można znowu jechać normalnie
14. odma zanim się zapchała całkowicie, to wypluwała do dolotu paliwowo-olejową mieszankę i zalepiła zmienną geometię w turbinie
15. dwumasa już zużyta
16. turbo już się zaciera
17. DPF już pełen
18. Co się stanie pierwsze? Rozpadnie się sprzęgło? Zatrze się turbina? Wtrysk się zawiesi w pozycji otwartej i rozpędzi silnik poza zakres i korba wyskoczy bokiem? Ciśnienie wewnątrz skrzyni korbowej wydmucha uszczelkę?
19. HURR te dizle bez sensu, koło dwumasowe takie drogie, filtr cząstek przez je*anych ekologów się zapycha - trzeba to usunąć, turbina taka wrażliwa, regeneracja wtrysków taka droga...
20. tym kierowcą nie był młody Albert Einstein ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#motoryzacja #mechanikasamochodowa #takaprawda
mrfixpl - 1. kup diesla
2. tankuj byle jaką ropę
3. jeden z wtrysków zaczyna źle pr...

źródło: comment_CMmRKGByT6qs17Q9C6dw6swYRyqvAywu.jpg

Pobierz
  • 54
  • Odpowiedz
Wtrysk się zawiesi w pozycji otwartej i rozpędzi silnik poza zakres i korba wyskoczy bokiem?


@mrfixpl: przy zawieszonym wtryskiwaczu prędzej wypali tłok lub zawory i można zgasić kluczykiem (na wtryskiwacz nie ma wpływu, ale pompa się wyłączy). Rozpędzanie poza zakres to prędzej jak turbina puszcza olej i robi się perpetuum mobile działające nawet bez kluczyka, ale co ciekawe problem prędzej się pojawi nie od zużycia turbiny, ale od zapchania wyjścia
  • Odpowiedz
@Ciasto_hirol: Jestem w szoku bo ostatnio jak kupowałem benzynę to z założeniem, że lepiej więcej płacić za paliwo niż babrać się z drogimi pierdołami typu dwumas. Jak bardzo się myliłem... no ale DPFa wciąż nie ma :)
  • Odpowiedz
@mrfixpl: Panie, a filtry to pan wymieniał? No tak, razem z olejem. Ale cały komplet? Nie no tylko filtr oleju. A filtr powietrza i paliwa to kiedy był ostatnio wymieniany? A nie wiem, bo 3 lata już nim jeżdżę i nic nie robiłem, ale na razie jeździ, to nie trzeba wymieniać. A w głębi duszy: już mnie chcą naciągnąć, ale ja się nie dam. Przychodzi zima, złapał mróz: Grażyna, Passat
  • Odpowiedz
@panczekolady: W domniemaniu wykopków tak. Za każdy komentarz na temat tankowania na marketówkach (auchan, tesco, makro, carrefour) dostałem tone minusów. No z tym bez problemu to chyba aż tak to nie, o ile w lato to zadziała to w zime, któryś olej ma chyba niższą temp zamarzania i trzeba by podgrzewacz paliwa zamontować.
  • Odpowiedz
1. kup starego wolnossaka dizla

2. lej rope nawet z auchana

3. jeździj


@tymc: odpychaj się nogami, żeby mieć sensowne przyspieszenie, bądź widoczny z kilometra przez dym, śmierdź spaloną ropą
  • Odpowiedz
Akurat z DPF się zgodzę, bezsens trochę, skoro trzeba i tak więcej paliwa ażeby spalić w suchym filtrze całą tą sadzę. Na szczęście mam FAP i się cieszę bardziej ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@NMetyloAmfetamina: DPF i FAP to to samo. Skrót w dwóch różnych językach od tych samych trzech wyrazów. Francuzi od razu zaczęli od dodatku do paliwa, a Niemcy zwiększali na początku temperaturę spalin mieszanką
  • Odpowiedz