Wpis z mikrobloga

@hellsmash86: a możesz mi podrzucić jakiś link do czegoś takiego? Chodziłem kiedyś po salonach optycznych żeby kupić jakieś do samochodu z polaryzacją i właśnie jakimś takim filtrem ale ceny były trochę zaporowe
@hellsmash86: Powłoka Blue Blocker służy do jazdy samochodem. Posiada widoczne żółte zabarwienie i bardzo mocno zmienia postrzeganie barw. Do pracy przy komputerze służą soczewki w mniejszym stopniu blokujące niebieskie światło (Blue Control, Blue UV itp.) w żależności od firmy blokują delikatnie inne zakresy jednak w dalszym ciagu zmieniają postrzeganie barw i ja nigdy nie polecam ich osobom pracującym z grafiką (sam mam kilka par różnych firm i najmniej postrzeganie barw zmienia
@GloomySunday, troszkę odkopię temat. Nie jestem profesjonalnym grafikiem, ale czasem bawię się w montaż filmów czy obróbkę zdjęć. Czy miałeś styczność z nowymi szkłami "blue zero", które podobno są bardziej zaawansowane i nie zmieniają aż tak bardzo barw? Zastanawiam się czy będzie mi to bardzo przeszkadzało czy jednak nie jest to aż taka duża zmiana i w gruncie rzeczy będzie ok.
@Dmnick: ta powłoka i to żadna nowość - w sensie dokładnie taka sama technologia jak w reszcie (jedyne co można zrobić to filtrować delikatnie inne zakresy światła widzialnego) więc może to po prostu w Shamirze nowość (ale nie pracuję na tych soczewkach więc dokładnie nie powiem.
Filtrując w ten sposób wpływa się na postrzeganie barw. Najlepiej pójdź do sklepu i poproś o ich przymierzenie (profesjonalne zakłady optyczne powinny mieć wzorniki tego