Wpis z mikrobloga

Z racji, iż prace nad kompilatorem I++ -> Iasm trwają już długo (optymalizacja drzewa wyrażeń jest koszmarem aktualnie), a ja potrzebuję mieć bardzo, ale to bardzo prosty język skryptowy na Global Game Jam do Ptakopyska, powstanie pierw bardzo prosty w kompilacji język skryptowy Kaiju.
Kaiju ma zapewnić dynamiczne typowanie, ale jednocześnie gwarancję rozlokowania pamięci. W Kaiju wszystko jest obiektem jakiejś klasy, operatory to metody jak każde inne, a biblioteka standardowa jest bardzo, ale to bardzo szczupła tak, by VMka szybko mogła kompilować i odpalać skrypty Kaiju w grze. No i mechanizm bindingów (w VMce to przerwania) do gry :)

Trzymcie kciuki, bo chcę się odciąć od JSa, a Lua mnie nie kręci, zaś Intuicio++ nie skończę przed GGJ ( )


#programowanie #gamedev #kaiju #intuicio #ptakopysk #globalgamejam #ggj2016
PsichiX - Z racji, iż prace nad kompilatorem I++ -> Iasm trwają już długo (optymaliza...

źródło: comment_kMw90nEYmYae8jDY2gOj7my5NGlqDSGt.jpg

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
  • 3
@jasiek13: ten óczuc kiedy pisanie wlasnego silnika na game Jamie jest zbyt proste I zamierzasz napisac swoj wlasny jezyk zaby napis swoj silnik :D

@PsichiX: I jeszcze nie palisz? I nie bedziesz wychidzil na fajke? to bedzie piekny Game Jamie :) a tak w ogole to SOE zarejestrowales u Siwego? :)
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@rfree: lua mnie nie kreci. do szybkoego tworzenia logiki gier potrzebuje jezyka, w ktorym wszystko jest obiektem z metodami i polami. operatory zastapione funkcjami, kontrola pamieci, banalna kontrola typow na rzadanie, skladnia z jak najmniejsza iloscia slow kluczowych, szybkie pisanie kodu.

lua nie miesci sie w mojej definicji jezyka banalnego w uzyciu.
  • Odpowiedz
@cometa93: bo ja nie ide tam robić gry, a testować maszynę wirtualną - tu jest różnica, że robienie gier mnie znudziło, a wolę tworzyć i testować technologię, zwłaszcza w hardcore'owych warunkach jak ggj ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz