Wpis z mikrobloga

@sorek: ok. rozumiem że jak znajde księgowego to może tak robić dla mnie ?


@warlockuss: ja tego pytania nie rozumiem.
Ty jesteś właścicielem firmy i Ty sobie wypłacasz albo pensje albo dywidendę. Księgowy oczywiście Ci poradzi i podsunie jakieś dokumenty ale musisz wiedzieć co robisz.
@warlockuss: ja już tu kiedyś pisałem że polecam zapoznać się jak się prowadzi DG w Polsce najpierw albo mieć ogólny ogar na temat kosztów i VAT.

Będąc wlasciclem Ltd jesteś odpowiedzialny za jej stan finansowy. Musisz wiedzieć co i jak ksiegowac. Ksiegowy Ci podpowie, w większości mają arkusze kalkulacyjne ale musisz wiedzieć co wprowadzić.

Ltd w ogólnym rozrachunku prowadzi się trochę prościej od DG w Polce (mam porównanie)

Może demonizuje ale
@warlockuss No i jak chcesz coś wpuszczać w koszty to też musisz wiedzieć co przejdzie a co nie. Księgowy Ci czasem odradzi (np. TV albo bilet na samolot) ale jak wiesz, że w razie kontroli się wytłumaczysz to możesz zaryzykować. Tak samo jak w Polsce.

Nie wiem jaki profil działalności firmy. Jest tutaj VAT Flat Rate Scheme, co znacznie upraszcza odliczanie VATu. Są to takie preferencyjne warunki, mniejszej stawki VAT którą płacisz
@PieknyJanusz: ogólnie to będe pracował jako kierowca ciężarówki :P no i ziomek co tam robi to mówi że trzeba mieć własną działalność LTD albo self employment ale tego nie polecał - niewiem czemu ale mówił żebym sie w to nie mieszał
@warlockuss: to wołaj tych co tu są kierowcami ciężarowek. Mogą wiedzieć co się bardziej opłaca czy SE czy Ltd.
W ciemno mogę założyć, bo ogólnie tak jest, że SE się po prostu mniej opłaca ale to też będzie zależało od wpływów.

Różne opinie słyszałem 25-30k rocznie to próg opłacalności SE. Powyżej Ltd jest bardziej opłacalna podatkowo.
Na Ltd. jesteś też LIMITED a więc masz rozdział pieniędzy firmowych od swoich...