Wpis z mikrobloga

  • 1
#motocykle
jaki moto dla dziewczyny 155cm?

Na CBR125 jest w stanie podeprzeć się jedną nogą o ile przesunie tyłek na kanapie a i tak brakuje jej 1cm do stania całą stopą.
Zastanawiam się czy w takim razie znajdzie cokolwiek poza chopperowatymi.
  • 44
  • Odpowiedz
@uosiu: F650GS z 2008 lub wcześniej - w najniższym wariancie kanapa na 768mm, a do tego ogólnie pasuje do Trampka jeśli chodzi o osiągi i ewentualną możliwość jazdy w lekkim terenie.
  • Odpowiedz
@ZycieJAKsen: Pewnie. Darmowy pro tip: jak ma 155 cm wzrostu to odradzam również karierę siatkarki bądź koszykarki. Jeżeli ktoś musi zsuwac tyłek z kanapy aby dosięgnąć nogą do ziemi to co to za jazda? Walka na każdych światłach by się nie wywalic? Super zabawa.
  • Odpowiedz
@querly: A wiadomo Ci, że można obniżyć zawieszenie w motocyklu, zamontować cieńsza kanapę oraz kupić buty z 2cm podeszwą?

Dobrze, że mój różowy nie znał Twojego pro tipa, bo jeszcze by sobie gsrki nie kupiła ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@ZycieJAKsen: Pewnie że można #!$%@?ć zawieszenie. Można też jeździć na szczudlach. Albo jeździć bez kanapy w ogóle jak ktoś jest karłem. Wszystko można. Ciekawe tylko czy sobie poradzi jak stanie obok koleiny i za krótkiej nóżki nie starczy ;)
  • Odpowiedz
Pewnie że można #!$%@?ć zawieszenie. Można też jeździć na szczudlach. Albo jeździć bez kanapy w ogóle jak ktoś jest karłem. Wszystko można. Ciekawe tylko czy sobie poradzi jak stanie obok koleiny i za krótkiej nóżki nie starczy ;)

@querly:

Jakoś Cię dziś nie poznaje, może ktoś pisze z Twojego konta?

Nie wdając się w dyskusje, mój różowy na >100KM moto zrobiła pod moim okiem ponad 20k km w zeszłym sezonie i
  • Odpowiedz
@ZycieJAKsen: Dobrze, niech jeździ. Może i jest dobrym kierowcą. Ale serio uważam, że obniżanie zawieszenia to nienajlepszy pomysł pod kątem prowadzenia maszyny. Sam mam kilka malutkich kolezanek, które jezdza na motach. Stwierdzam, z cala powagą że to trochę mija się z celem. Sztuka dla sztuki. Czują się mniej pewnie, wolniej robią postępy. Coś którąś bujnie przy małej prędkości - nie utrzyma mota i leży. Bez sensu. A co do kolein to
  • Odpowiedz
@querly: Obniżenie zawieszenia nie zmienia prowadzenia maszyny, mówię o normalnej jeździe, nie offroadowej czy sportowej. Śmigam czasem moto mojego różowego i nie widzę problemu. Sztuka dla sztuki bo co? Jeśli po zmianie zawieszenia i siedzenia, pozycja jest ok, to w czym problem? Dlaczego mają robić mniejsze postępy?

Zdradzę Ci mojego protipa, często silnik nie zmienia wielkości motocykla, w tej samej ramie może być 500 i 600, albo 600 i 1000. Więc
  • Odpowiedz
@querly: na takim wesołym F650GS te 155cm jej wystarczy, więc w czym problem?
I do tego idealna para do Trampka, bo BMW jest również wygodnym motocyklem, który można zabrać w jakiśtam lekki teren od biedy.

Po co dziewczyna ma nie jeździć na motocyklu, skoro są motocykle w sam raz dla niej i to bez obniżania zawieszania, bądź z zawieszeniem, które bywa fabrycznie obniżone.
  • Odpowiedz
@ZycieJAKsen: Uważam, że inżynierowie po coś zastosowali takie, nie inne zawieszenie do danego typu motocykla.

Silnik nie zmienia wielkości mota ale ciężar już tak. Jeżeli ktoś nie dostaje do ziemi "pełną" stopą to łatwiej mu utrzymać w pionie lżejszy motocykl. Logiczne.

Nie uważam abym robił jej krzywdę tym, że chcę by została przy 250-tce. Prędzej zrobiłbym jej krzywdę gdybym wsadzał ją co sezon na co raz mocniejszą maszynę. Tak poza nawiasem
  • Odpowiedz
@querly: może inaczej - standardowa niska kanapa + fabrycznie obniżone zawieszenie = 765mm.
Jak fabrycznie obniżają, to znaczy, że jak się to zrobi tym samym sposobem (a można), to jest to w 100% bezpiecznie.
Jasne, może nie będzie stała całymi stopami, ale ten motocykl jest znany z tego, że ma b. nisko środek ciężkości (m. in. dzięki bakowi pod siedzeniem), a do tego nie jest specjalnie ciężki (190kg z płynami), mocy
  • Odpowiedz
@querly: CBR ma niby 793mm, więc przy założeniu, że autor wątku pójdzie na całość, to będzie miał solidne 23-28mm niżej - jako że moto zapewne "siada" raczej bardziej niż CBR125, bo ma miększe zawieszenie o większym skoku (170 vs 120/125mm), więc różnica byłaby jeszcze większa - no ale jak się jego partnerka nie przymierzy, to się nie dowie :)

EDIT: Wunderlich robi kanapę, która jest 3cm niższa od najniższej kanapy od
  • Odpowiedz
@querly:

Silnik nie zmienia wielkości mota ale ciężar już tak

Podczas jazdy szosowej waga motocykla ma nikłe znaczenie, przy manewrach parkingowych już nie, czasem pomagam mojej kobiecie wycofać sprzęt (innym różowym też pomagam i co z tego, harleyowcowi kiedyś też pomogłem i co on ma nie jeździć, bo jego sprzęt waży >300kg?)

Tutaj nie chodzi o parcie na pojemność czy moc, gdybym takie miał to kupiłbym sobie maszynę mocniejszą niż ma
  • Odpowiedz
@Gixaar: Przy tylnym zawiasie można dobierać bardziej miękką sprężynę... Mody typu zmiana oleju w amorze na rzadszy (ale tu jest wymagane kompletne sprawdzenie szczelności amora).

Mam pytane odnośnie przodu w sportach typu GSXR R1 czy CBR. Jeśli zrobimy Lowering link to musimy ustawiać napięcie wstępne oraz stopień odbicia i dobicia??? czy możemy to pominąć?
  • Odpowiedz
@Szlaufman: Jeśli rośnie sztywność tyłu to należy utwardzić przód, moto ma siadać równo i równo wracać przy obciążeniu przyłożonym tam gdzie zazwyczaj mieści się dupa motocyklisty. Sporty mają zazwyczaj regulowany i przód i tył więc regulacją tyłu można co nieco skompensować użycie lowering link i wtedy mniej mieszać przodem.

Gx
  • Odpowiedz