Wpis z mikrobloga

@tym3k: pirsze sprawdzić czy d-link przez którego się łączysz nie blokuje danego urla
wpisujesz w przeglądarkę:
192.168.0.1
login:admin
hasło:admin (albo puste, albo password)
i sprawdzasz

  • Odpowiedz
@sirpingus: Dzieki Mistrzu, pomogło! Pingowalem przez ta apke, najpierw na LTE, potem przelaczylem na Wi-fi i się "odmuliło"(?). Wrócił mi net. Dzieki Mirku, jestem winien Ci piwo. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
a co do ostatniego komentarza to nie, nic nie działało.
  • Odpowiedz
@tym3k
To może coś jest z oprogramowaniem routera skoro po zerwaniu połączenia i później ponownym nawiązaniu zaczął trasować połączenia między smartfonem a internetem(siecią WAN).

Może trzeba by ogarnąć aktualizację firmware routera lub alternatywne oprogramowanie w nadzei że tam wszystko w porządku działa.

  • Odpowiedz
@sirpingus: dziwna sytuacja. Jak juz wynajalem pokoj internet byl i do wczoraj/przedwczoraj wszystko działało w porzadku, bez zarzutu przez jakies ponad 3 miesiace. I nagle takie cos nie wiadomo dlaczego.
Router cisco epc3928, siec multimedia.
  • Odpowiedz
Ten Cisco to modem sieci kablowej (takie są np. w Inea w #poznan), tyle że tobie się zgłasza jakiś D-Link(jak go masz).
To mi wygląda że połączenie wygląda tak:

smart <=====> D-Link <=====> Cisco <=====> ISP(WAN/Internet)
Na moje to tutaj D-Link tutaj bruździ, bo to on zgłasza że strona nie jest osiągalna.
  • Odpowiedz
@kmicolo: @sirpingus: Wszystko jasne. D-linka ma współlokator z innego pokoju. Łączy sie on z cisco (główny router), bo w jego pokoju nie ma sygnału. Jak widac to ten d-link cos "bruzdzi". Teraz on ma ten sam komunikat co ja miałem, zanim mi sie internet "odmulił". Gwoli scislosci, nie było to na zasadzie, że mi internet odlagowało i on teraz ma ten komunikat. Pojawiło mu się to, zanim ten problem rozwiazalem
  • Odpowiedz
@tym3k: Strona rojtera: http://www.dlink.com/pl/pl/support/product/dir-635-rangebooster-n-650-router?revision=deu_revb

Z tego co się pobieżnie orientuję, to nie ma na niego OpenWRT, DD-WRT czy Tomato.
Jak chodzi o fabryczny firmware, to trzeba zwrócić uwagę na to czy to Rev A czy Rev B. Poza tym aktualizację lepiej robić po kablu(skrętce).

Niech może ogarnie ustawienia routera. Wpierw niech się upewni że router ma połączenie z routerem Cisco.
Problem ze skrętkami jest taki że do sieci 100Base-T(X) czy 1000Base-T(X)
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@sirpingus: przekaże. jeszcze co ciekawe jal połączy sie z tym routerem przewodowo to działa. z kolei przez wi-fi dlink odmawia posłuszeństwa. trzeba pogrzebac w ustawieniach wi-fi zapewne. dziwne tylko dlaczego nagle sie cos stało z wifi, bo skoro po kablu dziala to chyba nie wina przewodu?
  • Odpowiedz
To już musisz trochę przestudiować pod kątem swojego routera. Routery z modemem ADSL, xDSL czy jakimkolwiek wbudowanym (no może nie koniecznie te z modemem 3g) zazwyczaj nie mają wsparcia w alternatywnym oprogramowaniu, bo niestety producenci modemów bronią swojego oprogramowania i prawdopodobnie sterowników do nich(nawet jak są pod Linuxa, bo kto zabroni im pisać bloby "czarne skrzyneczki").

Co do zwyczajnych routerów bez modemów (tylko z portem WAN i dodatkowo USB, eSATA, co tam
  • Odpowiedz