Wpis z mikrobloga

@InPay: nie znam się na wielkich teoriach ekonomicznych, które mają podstawy nie do podważenia tak jak teoria Kensjanizmu ;) ale mogę powiedzieć na swoim przykładzie. Uwierzyłem w BTC i to był strzał w dziesiątkę. Podwoiłem swój majątek w krótkim czasie. Jestem chytry chomikuje ale też wydaje i żyje normalnie jak trzeba to sprzedaje bitcoina i prowadzę normalne życie.
@InPay: Co to za nedzna manipulacja? Porownuja bitcoina, ktory ma dzienne obroty rzedu $50 millionow, z walutami panstw, ktorych dzienny obrot na samym tylko forexie idzie w miliardy dolarow.
@pawlo74: @InPay:
Ehe, a Prawo Kopernika-Greshama to też pewnie mit.
Gdybyście planowali kupić, dajmy na to, komputer, i byście się dowiedzieli, że niedługo wasza waluta będzie wart o 20% mniej (rubel), to kiedy byście go kupili? Teraz czy po dokonaniu się inflacji?
No raczej, że teraz.

I odwrotnie.
Planujecie zakup, znowu, komputera. Jesteście Amerykanami. Wiecie, że niedługo wartość waszej waluty wzrośnie o prawie 15%.
Kupujecie teraz czy później? Później, bo
@Kliko: Komputery tanieją cały czas, a mimo to ludzie je kupują, bo muszą na czymś pracować dzisiaj.
Jeżeli jesteś w stanie wstrzymać się od zakupu / konsumpcji z jakiegoś powodu to tym lepiej dla Twoich finansów. Fatalna jest sytuacja kiedy zachętą do wydawania pieniędzy jest pieniądz, który pali Ci się w rękach. To powoduje dysalokację kapitału.
@Kliko: Poza tym prawo Prawo Kopernika-Greshama tyczy się tylko zestawienia złej i dobrej monety. Nikt nie kwestionuje, że każdy będzie chciał wydać najpierw gorszą walutę.
@pawlo74:

jakie widzisz zagrożenie?

Nie wiem, czy można to nazwać "zagrożeniem", ale IMO ogromna niestabilność btc utrudnia jego upowszechnieniu. Co już zresztą napisałem wyżej.