Wpis z mikrobloga

Dziś wchodzę sobie na GS24 i widzę zdjęcie z naprawy torowiska. Podobno wadliwych jest 100 z 800 spawów, a wykonawca przyznaje się jedynie do fuszerek 10. Zastanawia mnie dlaczego spawają (naprawiają) w taki sposób a nie:
https://youtu.be/SnWbmKTBo_g?t=12

Skoro mowa o szybkim tramwaju, to chyba torowisko musi być trwałe, a może chodzi tylko o przetrwanie okresu gwarancyjnego?
#szczecin #spawanie #spawajzwykopem
Mard - Dziś wchodzę sobie na GS24 i widzę zdjęcie z naprawy torowiska. Podobno wadliw...

źródło: comment_FsxAE9L5Zi2BCtfXz8QzdgqiVWPudxV9.jpg

Pobierz
  • 22
@Mard:

Termitem zdaje się to te szyny były spawane oryginalnie i widać jak wyszło, poza tym nie znam się to się wypowiem - prawdopodobnie przy panującej teraz temperaturze nie można tak spawać.
A co do całej sprawy - to jest nawet nie skandal ale gruba afera - za kilkaset mlionów zrobiono tory które nie wytrzymały 4 miesięcy użytkowania.
@11mariom: Zadzwoniłem dziś do ZDITMu zapytać o rozkład (na stronie nadal nie ma). Przypadkiem w dałem się w dyskusję z miłym Panem, który mówił, że nawet oni spawają tory "zwykłymi" spawarkami (tylko, że wzmacniają to jakoś blachą czy coś).
Stąd moje pytanie.
@NYCBronx:

Energopol w Szczecinie ma dziwny monopol - wygrywa wszystkie przetargi na roboty drogowe i wszystkie wykonuje z opóźnieniem i usterkami, nie płacąc kar - tylko w przypadku budowy tego torowiska potrącono mu 3 czy 4 miliony za kilkunastomisięczne opóźnienie(przy całkowitym koszcie 150 mln bodajże) bo lokalne media zaczęły robić hałas.
@kocham_jeze: To jest ta społeczna zrzutka lewaki. Ogólnie proces przetargów nie jest taki prosty jak Ci się wydaje, ilość środków przeznaczonych na cały projekt już sama w sobie jest kryterium cenowym.
@Mazowia:

To jest ta społeczna zrzutka lewaki.


co