Wpis z mikrobloga

mirki z pod tagów #motoryzacja #fiat pomóżcie ! mam punto 2fl 1.3mjt i taki problem:
od 3 dni borykam się z moim kropkiem i jego zdrowiem :
zaczęło się od tego że przy zmianie biegu z 2 na 3 auto w ogóle nie miało mocy , dopiero jak załączyła się turbina to w miarę przyspieszało. po dodaniu gazu przy ok. 1300-1900 obrotów auto jakby "puchło".
wczoraj byłem na niewielkiej przejażdżce - ok. 100km i zauważyłem ,że poza tym ,ze jest słaby to dość znacząco zwiększył się jego apetyt na diesla. na tym odcinku w zeszłym tygodniu po zalaniu pod kurek auto spaliło ok. 5,5 litra diesla , wczoraj było to ok. 12 litrów !

Co może być przyczyną takiego stanu ?
niestety mój mechanik ma wolne i nie jestem w stanie podpiąć auta pod komputer.
Czy za taki stan rzeczy może odpowiadać np. uszkodzony przepływomierz ? - wypiąć go do czasu wizyty u mechanika ?
Czy może być to wina np. uszkodzonych wtrysków ?
  • 11
Czy za taki stan rzeczy może odpowiadać np. uszkodzony przepływomierz ?


@oliho: możliwe, może to też być nieszczelność w dolocie. Wypięcie spowoduje, że też nie będzie miał mocy, bo będzie pracował w trybie awaryjnym.

Czy może być to wina np. uszkodzonych wtrysków ?


@oliho: również możliwe

@oliho: otwórz maskę i obserwuj co się dzieje, jak druga osoba trochę przegazuje, zobacz czy nie słychać nić nietypowego w pracy turbiny ani
@Kejran , @HetmanPolnyKoronny , @takze_tego : świstów żadnych nie słychać - przed chwilą sprawdzałem .
silnik też nie pracuje głośniej niż zazwyczaj ...
ale jest jeszcze jedna sprawa : mam do wymiany świecę , dziś rano jak było trochę stopni na minusie to był problem z odpaleniem , po odpaleniu faktycznie trochę głośno szedł ,ale po 10 sekundach wrócił do normy. zaraz po odpaleniu z pod maski poszła taka jakby mgła... nie
ale jest jeszcze jedna sprawa : mam do wymiany świecę , dziś rano jak było trochę stopni na minusie to był problem z odpaleniem , po odpaleniu faktycznie trochę głośno szedł ,ale po 10 sekundach wrócił do normy.


@oliho: masz pewność, że to świece, a nie np nie domagający wtrysk? Widać po kontrolce?

zaraz po odpaleniu z pod maski poszła taka jakby mgła... nie wiem co to było - tak jakby
kotrolka wskazuje na świecę (sprezynka) ; auto trzymane na zewnątrz . dpf to to samo co egr ? w lecie miałem przygodę właśnie z egr - blokował się przez co auto przy wysokiej temperaturze nie jechało . dziś sprawdzałem egr i jest ok. zresztą objawy są inne niż te w lecie.
@oliho: swiecaca sie caly czas kontrolka swiec zarowych moze nie oznaczac awarii ktorejs z nich. w niektorych samochodach oznacza ona problemy z osprzetem silnika. wyglada na to ze twoj pracuje w trybie awaryjnym, pewnie brakuje mu sygnalu z jakiegos czujnika, musisz podpiac sie pod kompa i zczytac bledy
@oliho: kontrolka świec powinna się zapalić na kilka czy nawet kilkanaście sekund przy bardzo niskich temperaturach przed odpaleniem silnika i zgasnąć, jak jest inaczej to coś jest nie tak. DPF to filtr cząsteczek stałych jak jest to może nie być dymu, bo sadza się na nim zatrzyma, ale w twoim aucie był bardzo rzadko montowany. EGR otwarty gdy być nie powinien też może narobić podobnych problemów.
Najlepiej poczekaj na mechanika jak