Mirki znające się na #prawo i ew. mające wcześniejsze przeboje z #morele, powiedzcie mi, czy robię dobrze, czy też źle. Za 4. uruchomieniem sokowirówka zakupiona pod koniec listopada odmówiła żywota, więc chciałem złożyć #reklamacja na podstawie #rekojmia. Niestety, ta opcja dla wszystkich moich zakupów jest niedostępna, dziwne, nie? (pic rel)
Wysłałem więc zapytanie wybierając kategorię zgłoszenia reklamacje/zwroty, opisałem sytuację, dołączyłem pdfa z reklamacją, zrzut uszkodzeń (coś sobie w niej się rozpadło), na do konsultantka pisze do mnie (po wymianie wiadomości dlaczego w ten a nie inny sposób piszę, w sensie że reklamacji złożyć się nie da):
"Witam serdecznie,
W tej sytuacji proszę wybrać standard. Opisać zaistniałą sytuację i wysłać do Nas zgłoszenie."
Tyle, że standard to przecież gwarancja/serwis a nie o to tu chodzi... Z jedną wymianą gwarancyjną miałem już z nimi do czynienia i zajęła zdecydowanie zbyt długo.
Odpisałem tak:
"Nie chcę skorzystać z opcji standard, która jest naprawą gwarancyjną. Chcę złożyć reklamację na podstawie rękojmi, którą już tak naprawdę złożyłem, skoro prowadzimy tę konwersację - jak Pani wykazałem standardowa droga złożenia reklamacji nie jest dostępna dla żadnego z produktów, można by tu gdybać dlaczego? Dla każdego z produktów zakupionych w ciągu ostatnich dwóch lat powinna być dostępna.
Zbyt dużo jest w internecie informacji dot. Państwa sklepu jak to po wyborze opcji standard okazuje się, że Klient przecież wybrał gwarancję a nie reklamację. Mam też za sobą już wymianę gwarancyjną słuchawek u Państwa i wiem, że może to trwać długo.
Ja widzę dwie opcje - przyjmują Państwo zgłoszenie, które przecież już zostało przeze mnie zgłoszone i odebrane, otrzymuję numer RMA jeśli konieczna jest wysyłka/dostarczenie towaru do netpunktu i sprawa biegnie dalej - udostępniają Państwo opcję zgłoszenia reklamacji a nie 'serwisu standardowego'( gdzie należy podać adres do odesłania towaru po naprawie - ja naprawą nie jestem zainteresowany)."
@masztotomasz: @Adams_GA: właśnie - do wysyłki muszę mieć wcześniejszy numer RMA? przyznam też, że najwygodniej byłoby mi odwieźć towar do netpunktu, podobno można. No i fajnie by było, gdyby w końcu poprawili standard obsługi Klienta, bo dawać opcję reklamacji, która jest na sztywnio nieczynna to trochę wstyd. Tak jak pisać 'Nas' z wielkiej litery...
@masztotomasz: no właśnie wymieniłem z babką kilka wiadomości a ona wciąż, że mam złożyć zgłoszenie standardowe - nie ogarniam dlaczego cała ta konwersacja z załącznikami nie wystarczy. No i z racji gabarytów wolę odwieźć niż odesłać.
@Adams_GA: szkoda, że konsultantka jakoś nie raczyła o tym wspomnieć... myślisz, że byłaby opcja odwiezienia do netpunktu bez numeru RMA, czy z rękojmi to jednak muszę odesłać?
@antarct: do rękojmi żadnego RMA nie trzeba, po prostu wystarczy oświadczenie woli, nie wiem co to jest netpunkt i na jakiej podstawie działa. W każdym razie jak załączysz w tym netpunkcie do sokowirówki pismo z oświadczeniem o skorzystaniu z uprawnień z rękojmi to powinni je przyjąć.
Jeśli od zakupu nie minęło 14 dni, to ja bym odstąpił od umowy
@Adams_GA: Nie jestem pewny, ale to 14 dniowe odstąpienie to chyba nie obejmuje sytuacji, gdy chcesz zwrócić zepsuty produkt? Netpunkty to stacjonarne lokacje gdzie można odbierać/oddawać zakupy z morele.net.
Nie jestem pewny, ale to 14 dniowe odstąpienie to chyba nie obejmuje sytuacji, gdy chcesz zwrócić zepsuty produkt?
@antarct: oczywiście że obejmuje. Ciężko przyjąć taką tezę jeśli przysługuje on "bez podania przyczyny", a co dopiero z podaniem tak poważnej przyczyny jak wadliwość towaru
Za 4. uruchomieniem sokowirówka zakupiona pod koniec listopada odmówiła żywota, więc chciałem złożyć #reklamacja na podstawie #rekojmia. Niestety, ta opcja dla wszystkich moich zakupów jest niedostępna, dziwne, nie? (pic rel)
Wysłałem więc zapytanie wybierając kategorię zgłoszenia reklamacje/zwroty, opisałem sytuację, dołączyłem pdfa z reklamacją, zrzut uszkodzeń (coś sobie w niej się rozpadło), na do konsultantka pisze do mnie (po wymianie wiadomości dlaczego w ten a nie inny sposób piszę, w sensie że reklamacji złożyć się nie da):
"Witam serdecznie,
W tej sytuacji proszę wybrać standard. Opisać zaistniałą sytuację i wysłać do Nas zgłoszenie."
Tyle, że standard to przecież gwarancja/serwis a nie o to tu chodzi... Z jedną wymianą gwarancyjną miałem już z nimi do czynienia i zajęła zdecydowanie zbyt długo.
Odpisałem tak:
"Nie chcę skorzystać z opcji standard, która jest naprawą gwarancyjną. Chcę złożyć reklamację na podstawie rękojmi, którą już tak naprawdę złożyłem, skoro prowadzimy tę konwersację - jak Pani wykazałem standardowa droga złożenia reklamacji nie jest dostępna dla żadnego z produktów, można by tu gdybać dlaczego? Dla każdego z produktów zakupionych w ciągu ostatnich dwóch lat powinna być dostępna.
Zbyt dużo jest w internecie informacji dot. Państwa sklepu jak to po wyborze opcji standard okazuje się, że Klient przecież wybrał gwarancję a nie reklamację.
Mam też za sobą już wymianę gwarancyjną słuchawek u Państwa i wiem, że może to trwać długo.
Ja widzę dwie opcje
- przyjmują Państwo zgłoszenie, które przecież już zostało przeze mnie zgłoszone i odebrane, otrzymuję numer RMA jeśli konieczna jest wysyłka/dostarczenie towaru do netpunktu i sprawa biegnie dalej
- udostępniają Państwo opcję zgłoszenia reklamacji a nie 'serwisu standardowego'( gdzie należy podać adres do odesłania towaru po naprawie - ja naprawą nie jestem zainteresowany)."
Mam rację, czy jednak niestety nie?
Komentarz usunięty przez autora
No i fajnie by było, gdyby w końcu poprawili standard obsługi Klienta, bo dawać opcję reklamacji, która jest na sztywnio nieczynna to trochę wstyd. Tak jak pisać 'Nas' z wielkiej litery...
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
Jeśli od zakupu nie minęło 14 dni, to ja bym odstąpił od umowy
Netpunkty to stacjonarne lokacje gdzie można odbierać/oddawać zakupy z morele.net.
@antarct: oczywiście że obejmuje. Ciężko przyjąć taką tezę jeśli przysługuje on "bez podania przyczyny", a co dopiero z podaniem tak poważnej przyczyny jak wadliwość towaru