Wpis z mikrobloga

@laress: uproszczona konstrukcja, niższa waga. Skrzynia potrafi lepiej się dostosować jeżeli można to tak ująć. Ogólnie poszukaj na necie opisu jak działa cvt z filmami to zrozumiesz. Na chwilę obecną jest to jedna z lepszych typów skrzyń.
@laress: wycie wniebogłosy to dla ciebie zaleta?
CVT mają często niższe spalanie niż klasyczny automat i z racji tego, że nie mają przełożeń, mogą trzymać silnik na niskich obrotach przy dużych prędkościach.
Do tego w przyspieszaniu np 80-120 dość dobrze wykorzystują potencjał silnika, bywają szybkie jeśli chodzi o takie manewry.
@laress: Polecam przejażdżkę autem z taką skrzynia, potrafi zmienić punkt widzenia. Do tej pory byłem zdania, ze CVT to tylko do kosiarki póki w poprzedni weekend nie mialem okazji przejechać się nowym IS 300h - 2.5 V6 plus elektryk. bardzo udane połączenie, ruszasz na pradzie (do 5-10km/h) a potem gładko włącza się silnik i wchodzi na obroty. przyspieszenie przyjemne do 140, 160 nawet dzieki wyciszeniu kabiny i silnika. przy maksymalnym bucie
@laress: Mogą cały czas utrzymywać obroty na optymalnej wartości. Np dając buta obroty wkręcą się na wartość odpowiadającą mocy maksymalnej (patrz filmik od macq2309) i będą tam utrzymywane dopóki pedał gazu bedzie w podłodze. Samochód bedzie podczas przyspieszania cały czas dysponował mocą maksymalną - co jest optymalne z punktu widzenia jak najmocniejszego przyspieszenia.. W przekłądni o n biegach po zmianie biegu w górę na chwilę obroty spadają poza zakres maksymalnej mocy