Wpis z mikrobloga

Do wszystkich graczy Cities Skylines. Moja gra stała się zbyt ramożerna. Mój komputer nie jest najnowszy, ale ostatnio gra scraschowała się z powodu braku wystarczającej ilości pamięci RAM. Moje miasto nie było wielkie, a komputer dawał sobie radę z miastem 2 razy większym. Dziś zacząłem tworzyć nowe, ale i tu to samo. Mam zainstalowany styl Quad Set, ale w nowym mieście go nie używałem. A właśnie po jego pojawieniu się w mojej grze, to się stało. Jednak nurtuje mnie jedno pytanie. Czy po którejś aktualizacji gra stała się bardziej ramożerna? Jeśli znacie odpowiedź, prosiłbym o nią.
Tu macie link do kodu błędu:
https://drive.google.com/open?id=0B_qVBMMRb3GwcEZYdGw5TnhKQ1k
#citiesskylines
  • 14
  • Odpowiedz
@smozowski: @Qba1996: Rozwiązania brak. To Unity, jak się RAM kończy wypierniczy grę bez ostrzeżenia. Spytajcie się graczy #kerbalspaceprogram, na "Memory Acess Violation" nie ma fixu. Poza zwiększeniem ilości RAMu na sprzęcie.

Można się bawić w zatrzymywanie każdego procesu aplikacji niepotrzebnych do gry. Wyłączanie usług składowych windows. Czyścić RAM przed graniem, korzystać z Game Boostera od Razera (inne to jakieś szuje są) który odpali grę zamykając
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@10minutzagodzine: W zeszłą niedzielę wywaliło grę z tego powodu, ale na pasku zadań pojawił się komunikat z symbolem wykrzyknika o braku pamięci RAM. Wczoraj tego komunikatu nie było.
  • Odpowiedz
@Qba1996: To powiadomienie samego windowsa. W pliku błędu masz kawałek
"Cities.exe caused an Access Violation (0xc0000005)
in module Cities.exe at 0033:a43576a9."
Oznacza to tyle że skończyło się wolne miejsce RAM i Unity chciało się wtranżolić jakiemuś innemu procesowi, może nawet systemowemu, a ten nie pozwolił na taką zagrywkę. A skoro miejsca brak, to Unity postanowiło wypierniczyć grę.

Wyobraź to sobie tak: siedzisz w autobusie, ludzi pełno. Pochodzi do ciebie typowe
  • Odpowiedz
@Qba1996: Skoro to nie cities się zmieniło to jego otoczenie. Menedżer procesów, segreguj po zużyciu pamięci i sprawdź jaki proces tak pożera. Na pierwszy ogień lecą przeglądarki, jakieś messengery. Potem wywalaj niepotrzebne aplikacje. Na koniec możesz (ale tutaj niech się za to zabierze ktoś kto naprawdę dobrze ogarnia system) blokować pojedyncze elementy windowsa. Ale przy pomyślnych wiatrach zyskasz jakieś 200MB RAMu, prawie tyle co nic. Większa kość RAM to jedyne
  • Odpowiedz
@Qba1996: wywaliłem absolutnie wszystkie dodatki z workshopu i gra działa płynnie. Myślę więc, że problemem - przynajmniej u mnie - był któryś mod który powodował niestabilność gry, czasem aktualizują sie same. Trochę szkoda, trochę nie, może spróbuj tak zrobić i daj znać czy to było to. Bo ramu mam 8gb więc myślę, że wystarczająco jak na grę, tymbardziej że zakładam sobie zawsze miasto do max 80-100k mieszkańców i na vanilli
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@smozowski: Docelowo moje też będzie miało ok 90000 mieszkańców. A problem powstał po dopisaniu pewnych budynków do Quad Set, ale tego stylu i tak nie będzie w tym mieście, więc po prostu je usunę, bo nie uśmiecha mi się kupować kolejne kości RAMu.
  • Odpowiedz