Wpis z mikrobloga

W ogóle interpelacje są takie super i tak je kocham. <3

Odnosząc się do pytania dotyczącego kosztów eksploatacji obecnie posiadanych przez polską amię czołgów informuję, że koszty przeglądów technicznych i napraw w latach 2011-2015 wynosiły:

dla czołgów Leopard 2 – 61,21 mln zł (dla 82 czołgów),

dla czołgów PT-91 – 235,9 mln zł (dla 77 czołgów),

dla czołgów T-72 – 47,0 mln zł (dla 20 czołgów).

Obliczenie całkowitych kosztów ponoszonych na eksploatację poszczególnych typów czołgów nie jest możliwe bez przeprowadzenia pracochłonnych analiz na poziomie użytkownika oraz wojskowych oddziałów gospodarczych, ponieważ obowiązujący w Siłach Zbrojnych RP system ewidencji nie klasyfikuje kosztów dla poszczególnych typów sprzętu wojskowego.

Średnie roczne przebiegi czołgów przedstawiają się następująco:


czołgów Leopard 2A4/A5 – 33 300 km (128 czołgów),

czołgów PT-91/T-72 – 29 700 km (540 czołgów).

http://sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=3245694F&view=6

Czaicie, koszt przeglądu i naprawy jednego Twardego to ponad 3 mln złotych, T-72 to ponad 2,3 mln, a Leosia ponad 700 tysięcy złotych. lol

#wojsko #czolgi #polska #ciekawostki
  • 33
Jeszcze raz, bo niektórzy przez literówkę @Baron_Al_von_PuciPusia nie zajarzyli:

dla czołgów Leopard 2 – 61,21 mln zł (dla 82 czołgów),

dla czołgów PT-91 – 235,9 mln zł (dla 77 czołgów),

dla czołgów T-72 – 47,0 mln zł (dla 20 czołgów).


W przeliczeniu na sztukę:
Leopard 2 – 746 tys. zł
PT-91 – 3 mln 63 tys. zł
T-72 – 2 mln 350 tys. zł

"Niemiecki złom" jest więc ponad 4 razy tańszy
Obliczenie całkowitych kosztów ponoszonych na eksploatację poszczególnych typów czołgów nie jest możliwe bez przeprowadzenia pracochłonnych analiz na poziomie użytkownika oraz wojskowych oddziałów gospodarczych, ponieważ obowiązujący w Siłach Zbrojnych RP system ewidencji nie klasyfikuje kosztów dla poszczególnych typów sprzętu wojskowego.


@jacekKobr: Ten cytat jest istotny.

Poza tymi pracochłonnymi analizami można powiedzieć, że spalanie jest mniejsze w przypadku Leo (T:560 litrów/100 km, L:450 litrów/100 km), żywotność istotnych elementów jest wyższa niż w Twardych,
@Baron_Al_von_PuciPusia:

Podpisano umowę na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Szczecinka w ciągu drogi ekspresowej S11. Droga będzie miała długość 12 km, ominie Szczecinek od wschodu i wyprowadzi z miasta ruch tranzytowy w ciągu DK nr 11. Inwestycję będzie realizowało konsorcjum firm EUROVIA POLSKA S.A., WARBUD S.A. Wartość podpisanego dziś kontraktu opiewa na 322 817 734,32 złotych. Realizacja zadania potrwa 34 miesiące, w tym 15 miesięcy jest przewidziane na prace projektowe. Budowa drogi
źródło: comment_l3osXU9ugHChDA6ldvsXbtfnC86wHy8o.jpg
@Zircon: ahahahhahahah

a tak dużego ruchu tam nie ma

Wez mnie nie rozsmieszaj. robie trase gdansk-szczecin-gdansk raz w miesiacu od 3 lat i zawsze jak jade dk6 to nie idzie wyprzedzic bo takie kolumny aut jada z jednej i drugiej strony. Poza tym nie ma w polsce polnocnej zadnego polaczenia wschod-zachod o standardzie drogi szybkiego ruchu. S6 jest bardzo potrzebne, otworzy to jeszcze wiecej mozliwosci dla portow w trojmiescie, dzieki polaczeniu
@Zircon: Wklejasz PROGNOZY na 2015 a nie realne potoki. Tu odznacza sie odcinek warszawa - slask, ktory posiada CMK. Dla rozwoju gospodarki, a w tym portow droga S6 ma duze znaczenie. Szybkie polaczenie z niemiecka siecia autostrad to wymierne korzysci dla naszych portow. A gdansk-walbrzych jest calkiem znosnie polaczony za pomoca A1 i S8