Wpis z mikrobloga

#vicinityonline #gry #gamedev #androiddev #mmo

Siema siema!

Od ostatniego wpisu minęło trochę czasu więc przyszła pora na kolejny update!
Zacznijmy od nowości: podczas pisania klienta wpadłem na w sumie całkiem interesujący pomysł. Wcześniej wspominałem, że planety będą zróżnicowane pod względem surowców jakie posiadają - to nie ulega zmianie, dochodzi natomiast tutaj pewna nowość. Ilość każdego surowca, dostępnego na planecie do wydobycia, będzie ograniczona. Będzie to miało ogromny wpływ na to jak będzie kształował się rynek sprzedaży materiałów oraz spowoduje to to, że żaden gracz nie będzie posiadał jednej "super planety" i nikt go nie ruszy - nie będzie to po prostu opłacalne. Gra skupi się na ekspansji, przez co wszechświat będzie się rozszerzał i będzie bardziej aktywny.

Wspominałem również, iż ilość surowców będzie mogła uleć, w dość łatwy sposób, zmianie (pod kątem technologicznym; nawet do tego stopnia, iż jeżeli gra już wystartuje to będzie możliwość dodawania nowych rodzajów surowców w razie potrzeby). Tymczasem zdefiniowałem pierwsze 10 elementów, które będą wykorzystywane w grze w raz z ich rolą. Prezentują się one następująco:

1. Strontium (weapons, defences, modules, ships)
2. Deuterium (technology)
3. Iridium (weapons, modules)
4. Aluminium (constructions, defences)
5. Brass (constructions, defences, ships)
6. Calcium (constructions)
7. Sulphur (weapons, technology)
8. Iron (constructions, weapons)
9. Pyrite (defences, modules)
10. Platinum (constructions, weapons, defences, modules, ships)

Jeżeli chodzi o same konstrukcje natomiast, tak prezentuje się dostępna lista budowli:

1. Technology Lab
2. Planetary Collaboration (umożliwia współpracę planet nad opracowywaniem technologii - im więcej planet = krótszy czas opracowywania)
3. Planetary Defence Headquarters
4. Hull Factory (umożliwia produkcję statków)
5. Spaceship Defence Factory (umożliwia produkcję wszelkiego rodzaju elementów defensywnych dla statków)
6. Spaceship Weapons Factory (umożliwia produkcję broni dla statków)
7. Strontium Fusion Reactor (dostarcza energię)
8. Deuterium Fusion Reactor (dostarcza energię)

No i oczywiście kopalnie dla każdego surowca. Nie jest to jeszcze lista kompletna, na pewno będzie rozszerzona.
Innych nowości w mechanice gry nie ma, ale jest za to jedna duża nowina. Cały ten czas pracowałem nad klientem do gry i dzisiaj jestem w stanie coś zaprezentować.

Całość została zainstalowana na serwerze, który na samym początku do tej gry przeznaczyłem i wszystko pięknie śmiga! Poniżej dwa screeny z delikatnym opisem.

Do następnego!
  • 9
@travikk: lista przedstawia budynki (obecnei wszystkie posiadają tę samą nazwę, są to fizycznie jednak różne budynki) Pomarańczowy pasek oznacza postęp budowania konstrukcji na obecnie wybranej planecie, do tego dostępne są szczegóły w postaci dokładnej ilości procent przy aktualnie budowanej budowli.
Jest to cały czas work-in-progress, jednak jest to już coś co można pokazać :)
travikk - @travikk: lista przedstawia budynki (obecnei wszystkie posiadają tę samą na...

źródło: comment_Ek4N9Hz5C7DibOGcUNpZiwaps3BKLuc0.jpg

Pobierz
@travikk: Dokladnie to co @frogi16 napisal. A wyobrażasz sobie tutorial przeprowadzający cię przez wykorzystanie handel itd ze wszystkimi surowcami ? Opczaj sobie the settlers online. Tam jest tego ogrom. Mam wrażenie po tym co widze ze analizujesz Ogame. Tam masz mało surowców, a mimo to masz mnóstwo różnych sposobów rozgrywki i rozwoju. I też nie ma się jednej mega super planety.
@frogi16: skąd akurat wziąłeś liczbe 8?

@cometa93: gra sama w sobie w założeniu nie ma być prosta; pisząc handel masz pewnie na myśli wymiana surowca X za surowiec Y i tyle.
W tej grze handel to będzie prawdziwy market; kupno sprzedaż części, statków, surowców i innych modułów. Mając na myśli handel mam w głowie wizję, w której w niektórych systemach są specjalne huby, do których gracze zwożą swoje produkty i
@travikk: 8 tak na oko, dokladna liczba jest do dopracowania. Problem jest w tym, ze patrze na twoja liste i widac, ze do kompleksowego rozwoju trzeba wszystkie, a jezeli ktos chce sie szybko rozwijac musi ich miec duzo. Wydobycie? Malo. Handel, walka? Czasochlonne. Wyjdzie na to ze rozwoj bedzie trudny, a osoby spedzajace duzo czasu w grze beda sporo silniejsze niz reszta (naprawde sporo). Ogolnie bedzie syf i maly komfort grania.
@frogi16: Rozwój sam w sobie będzie czasochłonny. W poprzednim wpisie opisywałem na jakiej zasadzie będzie polegał rozwój - głównym czynnkiem będzie tutaj czas. Rozwój technologii będzie skupiał się na tym, by odpowiednio wybierać to co chcesz zbadać, bo będzie to zajmowało odpowiednio dużo czasu.

Widzę, że próbujesz wpasować Vicinity w ramy OGame, a to są zupełnie inne światy. Ta gra skupia się na rozwoju i przemyśleniu tego co robisz a nie
@frogi16: jest jeszcze jednak opcja, kończąc poprzedni post - nie będziesz chciał grać, również będziesz miał taki wybór :) jeżeli szukasz gry, która nie stawia żadnego intelektualnego wyzwania, to graj we wspomniane wcześniej Ogame.

Tworzenie gry w pewnej kwestii opiera się na metodzie prób i błędów. Jeżeli w fazie alpha/beta testów okaże się, że pewne elementy gry nie mają sensu, zostaną one wtedy zmienione/zastąpione innymi. To samo tyczy się porusznaej już