Wpis z mikrobloga

#motoryzacja
Jezdze samochodem raz na tydzien ok 5-7 km. Za kazdym razem jak chce odpalic samochod to musze najpierw podladowac akumlator. Akumlator sprawdzony w sklepie i ponoc dobry, w kazdym razie nie namawiali mnie na kupno nowego. Napiecie ladowania cos okolo 14,5V. Mimo wszystko juz szlag mnie trafia, ze auto prawie bez elektroniki (jedynie autoalarm) nie potrafi przez tydzien utrzymac akumlatora, szczegolnie ze jak juz gdzies jade to zostawiam auto 15 minut przed odjazdem i 15 minut po przyjezdzie z wlaczonym silnikiem, zeby jak najbardziej podladowac go.

Czy taki wynalazek cokolwiek mi pomoze - http://www.halfords.com/workshop-tools/garage-equipment/car-battery-chargers/solar-battery-maintainer-12v-6w ?
  • 21
@Dinth: Raczej niewiele to da.kup raczej bardziej pojemny akumulator.przy takich małych przebiegach niestety bedzie padał aku,bo potrzebuje dużo prądu na start a nie ma jak się naładować.może masz np.elektryczne wspomaganie dlatego tyle prądu idzie.
@Dinth: podłącz miernik do akumulatora i niech ktoś spróbuje odpalić samochód w tym czasie, napięcie nie może spaść poniżej 12V pod obciążeniem. Zdrowy akumulator na wyłączonym silniku nie powinien mieć < 12,5V. Możesz też podłączyć miernik w szereg i sprawdzić pobór prądu jak samochód stoi.. może radio albo coś innego Ci zżera aku. Ja miałem stary akumulator i miał napięcie 12,3V a podczas odpalania spadało do 11,5V a potem nawet niżej
@Dinth: nie przy zapalonym, wtedy przecież ładujesz z alternatora akumulator. Moment w którym rozrusznik pobiera prąd. Zdrowy akumulator nie powinien poniżej 12V spaść, potem będzie 14V tak jak mówisz.
@Dinth: ja mam elektryczne wspomaganie i mimo,że mam dobre aku i b.dobre ładowanie to w zimny ranek jak kręce kierą to lampy przygasają tyle to prądu bierze.miałem podobnie w aucie żony+wywalanie błędów na kompie.pomogła wymiana aku na pojemniejszy i przeczyszczenie masy i kostek.
@walter-pinkman: większy akumulator to nie jest rozwiązanie, powinien być taki jak producent przewidział bo będzie wiecznie niedoładowany ze względu na zbyt dużą pojemność. Jedynie rozwiązanie to zakupić nowy i podładować w domu co 3msc a nie zawsze przed każdą jazdą. Dobry akumulator bez problemu wytrzyma 3 msc uruchamiania co tydz na krótką trasę a żeby miał łatwiej to można pomóc mu, podładowując go.
@fnzavrjvrz: jak jedziesz raz na tydzień zimą 5 km to nic nie pomoże no chyba,że ogrzewany garaż i ładowanie co jakiś czas.nie zgodzę sie natomiast,że nie powinno się większego zakładać bo bedzie niedoładowany.producent też oszczędza na wszystkim i nie da Ci porządnego aku w aucie.a ich parametry są takie że najlepiej od razu wymienić na pojemniejszy.Auto które stoi bierze prąd i aku pada.mam na placu w firmie kilka aut które nie
Wracajac do pytania z pierwszego posta, czy jest ktokolwiek kto testowal urzadzenie z pierwszego posta? Jezeli rzeczywiscie daje to 6W to chyba jest to 0,5A wiec ma szanse zadzialac?
@fnzavrjvrz: Ahh wybacz, nie doczytalem :) Sprawdze to, ale do tego testu chyba potrzebuje najpierw go naladowac na full, zgadza sie?
Jeszcze jedno pytanko - sprawdzalem amperomierzem czy w stanie spoczynku nie ma zwarcia i prad jest w normie (nie pamietam juz,
Jeszcze jedno pytanie dla eksperta - rozwazam zakup Boscha S5 001. Czy sa jakies alternatywy tej klasy od innych producentow?
@Dinth: Po pierwsze, należy się zastanowić dlaczego tak się dzieje, a dopiero później szukać rozwiązania problemu. Sprawdź czy problem nie leży w alternatorze albo na linii alternator - akumulator. Bo bateria może być dobra tylko słabo ładowana. Kwestia instalacji, możliwe, że jest jakiś element, który rozładowuje akumulator, może to być radio, komputer, jakiś czujnik. Nie jest to nic niezwykłego, jest wiele modeli (jakie masz auto swoją drogą), które stojąc bezczynnie tracą
@Dinth: nie wierz w te głupoty w stylu "większy akumulator będzie niedoładowany" itd - to oczywista bzdura. Niemniej jaki by ten akumulator nie był, spokojnie powinien trzymać napięcie przez parę tygodni. Jeśli tak się nie dzieje, to:
- problem z ładowaniem - sprawdź ładowanie w czasie jazdy, nie tylko na postoju. Sprawdź je mierząc napięcie na akumulatorze, nie alternatorze
- problem z akumulatorem - np. ma małe zwarcie w celi -
@Dinth: jeśli faktycznie taki jest, jak piszesz: 0,04 A, to zupełnie poprawny, wiele nowych samochodów z różnego rodzaju czujnikami i podtrzymaniami pamięci ma większy. Skoro używasz auta raz na tydzień, to proponuję eksperyment. Po jeździe zostaw auto jak zwykle, ale odłącz klemy od akumulatora całkowicie. Za tydzień, przed podłączeniem zmierz napięcie na nim i zobacz czy będą kłopoty z uruchomieniem.

Albo:
- napięcie w porzo po tygodniu z odpiętym aku. Wówczas
@wonsz_smieszek: Mam tylko nadzieje, ze to nie autoalarm - spedzilem wiele dni na montowaniu go wraz ze wszystkimi czujnikami, silownikami, itp, a potem testowalem tuzin roznych centralek z ebaya i oczywiscie kazda wymagala przerabiania kabli, po to zeby znalezc ta idealna :(
Chociaz wydaje mi sie ze problem wystepowal juz wczesniej, moze nie w takim stopniu.