Wpis z mikrobloga

#programowanie #informatyka #html5
Mirki, czy mógłby ktoś polecić najłatwiejszy język programowania do nauki, żeby w rozsądnie krótkim czasie móc sobie stworzyć dla siebie prosty w obsłudze, interaktywny model planowania przestrzennego, coś na zasadzie:

1) definiuję ile mam miejsca na piętrze A, B, C i generuje mi się ich graficzna reprezentacja, czyli 3 puste prostokąty
2) definiuję powierzchnię modułów, które chcę tam wpakować i generuje mi się ich graficzna reprezentacja, czyli mniejsze kolorowe prostokąty o określonych nazwach (wc, biuro1osobowe, biuro2osobowe itd.)
3) użytkownik na zasadzie przeciągnij/upuść (ważne!) może sobie dowolnie kombinować i przenosić moduły do tych pustych prostokątów
4) dynamicznie wyświetla się informacja, czy dana kombinacja da radę, czy się pomieści

Mam nadzieję, że wiadomo, o co chodzi. ;) Prosty model do bardzo wstępnych rozważań.

Czy może mi ktoś poradzić, w czym najłatwiej się takie rzeczy robi? Mogłoby mieć a to (a nawet byłoby tak super) formę strony internetowej, widziałem różne cuda w HTML5, ale czy takie coś też się da?

Z góry dzięki!
  • 15
2) definiuję powierzchnię modułów, które chcę tam wpakować i generuje mi się ich graficzna reprezentacja, czyli mniejsze kolorowe prostokąty o określonych nazwach (wc, biuro1osobowe, biuro2osobowe itd.)


@Dachu23: Jeżeli moduł ma być prostokątem a użytkownik podaje tylko pole powierzchni to skąd wiadomo jaki ma być stosunek powierzchni boków?

Łatwo można to zrobić w Javascript z wizualizacją w Canvas.
4) dynamicznie wyświetla się informacja, czy dana kombinacja da radę, czy się pomieści


@Dachu23: Lepiej od razu, podczas przenoszenia obiektu, wykrywać kolizje ze ścianami i innymi obiektami. Wtedy uniemożliwiasz odłożenie obiektu w danym miejscu jeżeli się tam nie zmieści.

rysować prostokąty divami


@rbielawski: Bałbym się różnych interpretacji w zależności od przeglądarki. Drag&drop w Canvas nawet pisany od zera nie jest taki pracochłonny.
Bałbym się różnych interpretacji


@AdireQ: jakich interpretacji? Rozmiarów diva podanych w px? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Drag&drop w Canvas nawet pisany od zera nie jest taki pracochłonny.


@AdireQ: dla ciebie czy dla mnie może nie, ale tutaj mirek pyta, czy może to napisać w htmlu ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡
@AdireQ:

Jeżeli ma być prostokątem a użytkownik podaje tylko pole powierzchni to skąd wiadomo jaki ma być stosunek powierzchni boków? Łatwo można to zrobić w Javascript z wizualizacją w Canvas.


Chciałem zminimalizować opis tego, co potrzebuję. Wiadomo, że jak już będę wiedział jak i w czym takie coś robić, to potem liczba danych wejściowych się zwiększy.

Lepiej od razu, podczas przenoszenia obiektu, wykrywać kolizje ze ścianami i innymi obiektami. Wtedy uniemożliwiasz
@Dachu23: @Dachu23: Ja obstaje przy Javascript + Canvas. Możesz ze sobą nosić plik html albo wrzucić go na jakiś serwer. A jedyne co ci potrzeba do uruchomienia to przeglądarka. W przypadku aplikacji deskopowych pisanych w C# możesz się okazać że na danym komputerze nie ma najnowszej wersji środowiska .NET i inne takie dyrdymały.

Czyli na mój amatorski rozum


@Dachu23: Jeszcze prościej. Canvas jest elementem w modelu DOM ale ty
@rbielawski: W sumie racja bo trzeba samemu zaimplementować pętle animacji i obsługę zdarzeń dla obiektów. Ja po prostu mam złe wspomnienia z DOMem bo często wychodziły różne kwiatki z ustalaniem pozycji absolutnej DIVów a i strasznie mnie drażniło gdy podczas przenoszenia DIVa zawierającego tekst ten częściowo się zaznaczał :X.
@rbielawski: @AdireQ:
Ok, dziękuję Wam. Poszukam sobie wobec tego jakichś tutoriali i zobaczę, czy uda mi się to ogarnąć (zawsze chciałem umieć coś takiego robić), a jak się okaże, żem cienki bolas, to poszukam studenta. ;) Miłego dnia!