Wpis z mikrobloga

Takie moje przemyślenia nt. przepisów ruchu drogowego (i nie tylko):

- Zniesienie limitu prędkości na autostradach (mamy naprawdę dobre autostrady, w niczym nie ustępujące niemieckim, poza tym to w znacznej mierze martwy przepis - większość kierowców i tak jedzie powyżej 140km/h)

­

- Zmiana definicji obszaru zabudowanego na starą - znak teren zabudowany będzie można postawić tylko jeśli w pobliżu będą 3 domy w odległości nie większej niż 15m od drogi (widziałem naprawdę dużo miejsc gdzie znak "teren zabudowany" jest postawiony w szczerym polu).

­

- Zlikwidowanie bezsensownych kategorii prawa jazdy typu C1, A2 - z tych numerowanych zostawić tylko B1, ale zmienić definicję czterokołowca na pojazd o masie własnej do 750kg i silnikiem o pojemności do 1000cm3. Obecny zapis (pojazd do 550kg) jest zbyt restrykcyjny w kwestii masy, natomiast nie ma żadnego ograniczenia pojemności silnika (przez co 16 latek może legalnie prowadzić takie ultralekkie potwory jak Ariel Atom czy Caterham Super Seven).

­

- Wprowadzenie zapisu mówiącego o tym, że z pieniądze z akcyzy za paliwo można przeznaczać tylko na cele związane z drogami (a nie na dowolne cele, jak obecnie).

­

- Zwiększenie limitu alkoholu we krwi - do 0.5‰ (tak jest w większości krajów Europy Zach.), pomiędzy 0.5 i 0.8‰ byłby mandat, a prawo jazdy odbierano by dopiero po przekroczeniu 0.8‰.

­

- Wyeliminowanie zapisu mówiącego o zatrzymaniu się na sygnalizatorze S-2 (tzw. zielonej strzałce - jest to martwy i kompletnie oderwany od rzeczywistości przepis)

­

- Zlikwidowanie zakazu zawracania na rondach przy zakazie skrętu w lewo.

­

- Likwidacja ciągłości OC - tak jak mają obecnie auta zabytkowe - jeśli auto stoi w garażu i nie jest używane, to nie musi mieć ubezpieczenia.

­

- Zmiana wzoru tablic na te z lat 2000-2006 (niezbyt podoba mi się brak polskiej flagi). Ewentualnie wprowadzenie czegoś takiego jak ma Słowacja:

http://www.olavsplates.com/foto_s/sk_tn981cb.jpg

­

- Możliwość rejestracji pojazdu zabytkowego, wyprodukowanego przed rokiem 2000, na czarnych tablicach rejestracyjnych (wz. 1976). Żółte tablice dalej były by domyślnymi tablicami zabytkowymi, zaś czarne tablice mogłyby być wyrabiane jedynie na życzenie właściciela pojazdu. Podobna możliwość rejestracji pojazdu na tablicach z epoki jest w kilkunastu amerykańskich stanach, min.: w Kalifornii.


Jestem ciekaw waszej opinii na ww. propozycje ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#rozkminy #samochody #motoryzacja #przepisy #prawojazdy
o.....y - Takie moje przemyślenia nt. przepisów ruchu drogowego (i nie tylko):

- Zn...

źródło: comment_1tKPwJ1fhHpJCH4dbnUFNgilcdABvb1V.jpg

Pobierz
  • 93
  • Odpowiedz
@HetmanPolnyKoronny:
Na B1 akurat są chętni, ale IMHO wymaga poprawy, żeby się chociaż mogły na nią jakieś Czinkłaczento załapać.

@Mamuts:
Nie mam innego źródła poza własnymi obserwacjami tego co się dzieje na autostradach. Ale możesz zrobić mały eksperyment - jedź przepisowymi 140km/h lewym pasem - nie będziesz musiał długo czekać jak nadjeżdżające z tyłu samochody zaczną ci świecić długimi, że jedziesz za wolno i powinieneś zjechać
o.....y - @HetmanPolnyKoronny: 
Na B1 akurat są chętni, ale IMHO wymaga poprawy, żeb...

źródło: comment_gXc97KK5rEtrmAbmY1PFpmvTDeHl0yZG.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@oficer-prowadzacy: nie dostałem powiadomienia jak mi odpowiedziałeś, ale nie ważne - pytałem czy jesteś z zachodniej części ewentualnie centralnej?

U mnie na wschodzie wysepka za wysepką porobione, nie da się wyprzedzić, co chwilę przejście dla pieszych, teren zabudowany, światła lub ronda. W niektórych miejscach wyprzedzić TIR'a to katorga, w złych warunkach pogodowych to i pół godziny można się ciągnąć. Nie dla niektórych odcinkach to i 70km/h za dużo :/
  • Odpowiedz
@oficer-prowadzacy:

- Zwiększenie limitu alkoholu we krwi - do 0.5‰ (tak jest w większości krajów Europy Zach.), pomiędzy 0.5 i 0.8‰ byłby mandat, a prawo jazdy odbierano by dopiero po przekroczeniu 0.8‰.

- Likwidacja ciągłości OC - tak jak mają obecnie auta zabytkowe - jeśli auto stoi w garażu i nie jest używane, to nie musi mieć ubezpieczenia.


I będziemy mieli zajebiście tak jak w Rosji ( ͡° ͜
  • Odpowiedz
@jamnig:
W Rosji jest limit 0.0‰


@Mamuts:
Skoro przestrzegasz przepisów, to wypada pogratulować. Co nie zmienia faktu, że wypadki na polskich autostradach zdarzają się bardzo rzadko, a same autostrady nie odbiegają standardami od zachodnich - przez ostatnie kilka lat jeździłem na wczasy tylko za granicę i miałem naprawdę
  • Odpowiedz
@oficer-prowadzacy: Dodałbym do listy pulsacyjne zielone światło tuż przed zmianą na żółte. Aktualnie jest to mega niebezpieczne. O ile do tej pory gdy pojawiło się żółte ludzie przyspieszali żeby bezpiecznie opuścić skrzyżowanie to teraz przez rejestratory na czerwonym dają po hamulcach aby nie płacić 500zł mandatu a i tak zatrzymają się na środku skrzyżowania albo ktoś w nich wjedzie. Dla przykładu w Wejherowie po zainstalowaniu rejestratora i zmniejszeniu żółtego światła
  • Odpowiedz
@wycz:

stop na zielonej strzalce musi pozostac dla bezpieczenstwa pieszych

teoria teorią, a w praktyce na zielonej strzałce zatrzymują się tylko elki i egzaminy. Trochę już jeżdżę i obserwuję ruch w mieście i powiem ci, że jeszcze nigdy nie widziałem radiowozu, autobusu czy ciężarówki która zatrzymałaby się na zielonej strzałce - oczywiście, gdy nie było żadnego pieszego czy rowerzysty. U osobówek zdarza się to baaaardzo sporadycznie.
  • Odpowiedz
@sultanomariano: ja się zatrzymuje albo zwalniam do 1.5km/h dla zachowania pozorów zawsze mimo ze 4 w nocy i wszystko widać. zwyczajnie nie mozna dac mozliwosci przejeżdżania bo to wylacza myslenie. "no przeciez nie ma wymogu zatrzymania sie"
  • Odpowiedz
@wycz: wystarczy zwolnić i mieć oczy dookoła głowy, tak jak przy znaku "ustąp pierwszeństwa". Większość wypadków związanych właśnie z zieloną strzałką zdarza się wtedy, gdy kierowca wjeżdża za sygnalizator na pełnej piździe, ładując się na pasach w pieszego.
  • Odpowiedz
@oficer-prowadzacy: Btw sygnalizatory z sekundnikami są w Piotrkowie Trybunalskim, nigdzie indziej tego nie widziałem w PL, choć dla mnie to zbędny bajer :)
+ dosyć dobrym pomysłem według mnie powina być ta wyskość mandatu zależna od zarobków, (jeżeli traktujemy to bardziej jako element edukacji "kierowców" a nie jako dochód państwa.
  • Odpowiedz
większość kierowców i tak jedzie powyżej 140km/h


@oficer-prowadzacy: według moich obserwacji - bzdura. Wszystkie ciężarowe i autobusy jadą poniżej 100 km/h.
Większość osobówek trzyma 115-130 km/h.
Sporo osób utrzymuje okolice 140 km/h.
Mała część ludzi jedzie 150-160 km/h.
Jeśli ktoś jedzie powyżej 200 km/h to prawdopodobnie spotkamy 1/2 takie samochody na 100 km autostrady.
  • Odpowiedz
w UK i Irlandii jest nawet 0.8‰


@oficer-prowadzacy: Co planują zmienić (na niższe), bo nikomu to nie służy.

a mimo to nie ma tylu wypadków po pijanemu. Bardziej jest tu potrzebna edukacja.


Ale to w żaden sposób nie implikuje zasadności podwyższania limitu w Polsce. Nasze społeczeństwa nie są takie same, przynajmniej na razie.
  • Odpowiedz
@oficer-prowadzacy: lecimy, moja opinia biegłego:

- Zmiana definicji obszaru zabudowanego na starą - znak teren zabudowany będzie można postawić tylko jeśli w pobliżu będą 3 domy w odległości nie większej niż 15m od drogi (widziałem naprawdę dużo miejsc gdzie znak "teren zabudowany" jest postawiony w szczerym polu).


Zbyt duże pole do interpretacji. Kiedy to są trzy domy, a kiedy trzy osobne? Mam chodzić z miarką? A jeśli przy drodze stoi jeden budynek - szkoła? Jeśli 50 domów stoi 20 m od drogi? No i jeśli domy stoją ciut dalej to nie znaczy, że nie ma tam pieszych, przejść,
  • Odpowiedz