Wpis z mikrobloga

@fenix7557: Ja bym szukał w teorii grafów. Na początek na przykład algorytm Dijkstry. Jeśli sam go zrozumiesz i zaimplementujesz, nie powinieneś mieć problemów z wykorzystaniem tego w prostych przypadkach.
Ja bym szukał w teorii grafów. Na początek na przykład algorytm Dijkstry. Jeśli sam go zrozumiesz i zaimplementujesz, nie powinieneś mieć problemów z wykorzystaniem tego w prostych przypadkach.


@sortris: jedyna sluszna droga
@sortris: @edgar_k: Właściwie interesuje mnie praktyczna sprawa jak w takim np ETS 2 zrobili logikę że AI jeździ. Jak logicznie to podpięto ze sobą. Znajdowanie najkrótszej trasy to inna sprawa, akurat nie potrzebuję tego. Czy te drogi to połączone ze sobą segmenty na których są węzły na pasach ruchu. Połączenie takiej drogi ze skrzyżowaniem, też obiektem w kodzie, który ma swój behavior co do tego kto ma pierwszeństwo itd. Co
ETS 2 zrobili logikę że AI jeździ


@fenix7557: tak jak w wiekszosci gier - czyli AI rozpoznaje na mapie gdzie jest droga i jedzie. Tak bylo w GTA3 na przyklad, ze poszczegolne segmenty byly oznaczone jako droga, skrzyzowanie etc.