Wpis z mikrobloga

Mireczki mam pytanie. Kupiłem auto już rok temu, jest ono zarejestrowane i ubezpieczone na rodziców z uwagi na zniżki OC. Jestem młodym kierowcą (nie mam jeszcze trzech lat prawka, ani 26 lat), więc przysługują mi zwyżki.
Z uwagi na w/w nie lecą mi dodatkowe zniżki za bezszkodową jazdę.
Jaki jest najlepszy i najtańszy sposób by je uzyskać? Poczekać, aż będę miał prawko 3 lata, wtedy zmienić współwłaściciela na mnie i przeboleć te kilka stów polisy więcej? Czy jest może jakiś inny sposób?
#ubezpieczenia #oc i troche #motoryzacja
  • 15
@giebeka: wszystko zależy od firmy ubezpieczającej, ale np w pzu (i większości innych firm) nie ma zwyżki za współwłaściciela powyżej 26 roku życia więc:
-rodzic w darowiźnie przekazuje Ci połowę samochodu
-zgłaszasz to do urzędu skarbowego
-dopisujesz się do dowodu rejestracyjnego jako współwłaściciel
-zgłaszasz ubezpieczycielowi
-zniżki lecą...
płacisz za to wszystko jakieś grosze w urzędach. Ale po jakim czasie dostajesz pełne 60% to już nie wiem
@giebeka: Mniej więcej tak jak napisał @johnyd23 :) Oprócz tego zniżki za bezszkodową jazdę będą rosły +/- 10% na rok. Jeśli nie będziesz miał żadnych szkód, ani współwłaściciel to po około 6 latach masz full i możesz brać na siebie. Oprócz tego to szukanie najtańszego OC np. na porównywarce ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@mfind: @johnyd23: @Maarek: Dziękuję za odpowiedzi. Powiedzcie mi jeszcze, jak to wygląda ze zniżkami?
1. Na jakiej zasadzie są one liczone, jest jakaś wspólna baza między którą ubezpieczalnie wymieniają się informacjami?
2. Czy wystarczy, że będę współwłaścicielem auta żeby były one liczone?
3. W niektórych ubezpieczalniach jest ta zasada "czy autem będzie poruszała się osoba mająca poniżej 26lat lub mająca prawo jazdy krócej niż 3 lata" - czy jeżeli
@giebeka:
1. Baza UFG - tam jest info odnośnie bezszkodowych lat jazdy konkretnego kierowcy, ubezpieczyciel zaczytuje stamtąd dane i oblicza zniżki/zwyżki na podstawie swoich własnych wytycznych