Wpis z mikrobloga

Pytanie czy jak mam na prywatnym iPhone przypisane konto moje, to mogę na koncie developerskim (inne Apple ID) przypisać to urządzenie do tego konta w celu testowania? (z androidem nie ma takich problemów bo są .apk, a teraz chciałem przeportować na iOS i dopiero wygryzam się w temat) #gamedev #apple #ios #unity3d
  • 13
@devml: @Szuwar_Jr: 1. Mam iP z swoim prywatnym Apple ID
2. Chcę mieć drugie konto Apple ID "firmowe" z wykupionym Apple Developers
3. Obiło mi się o oczy że żeby testować aplikacje trzeba mieć przypisane urządzenie do konta deweloperskiego
4. I tu czy muszę się w iP zalogować na "firmowe" czy mogę pozostać na "prywatnym" i tylko przypisać urządzenie.
5. Pytam bo nie kupiłem jeszcze abonamentu i się zastanawiam
@shruikan: już chyba rozumiem. Trochę Ci się rozjechały pojęcia.
Jak wykupisz sobie akces do programu developerskiego, to uzyskasz dostęp do narzędzi, gdzie między innymi będziesz mógł tworzyć provisioningi, które m.in. umożliwiają testowanie aplikacji na urządzeniach. I wtedy będziesz sobie mógł dopisać do provisioningu urządzenie do testowania. Jeśli chodzi o telefon, to nie ma znaczenia, na którym koncie jesteś zalogowany.
XCode jest chyba za free i bez wykupowania programu będziesz mógł sobie
@shruikan: jak napisał @Szuwar_Jr, to zależy od provisioning profile, po zbudowaniu aplikacji do dystrybucji ad hoc, otrzymujesz plik, który możesz wgrać na zarejstrowany telefon przez itunes. Symulator z ios sdk jest dużo wolniejszy od fizycznego urządzenia - zwłaszcza dotyczy to wyświetlania grafiki.
@shruikan: uściślając, bez konta deweloperskiego nie będziesz mógł testować na urządzeniu. Może da się to jakoś obejść, ale nic mi o tym nie wiadomo.
Jak znasz kogoś z kontem deweloperskim, to mógłbyś go poprosić o stworzenie provisioningu z Twoim urządzeniem (3 minuty roboty). Po zbudowaniu przez niego paczki, mógłbyś ją sobie wgrać przez itunes (chyba).
Konto deweloperskie kosztuje teraz bodajże 400 pln na rok, więc nie wiem czy jest sens w