Wpis z mikrobloga

#android #programowanie

Tutaj pełno programistów to może tutaj spytam (za subami tagu programowanie, jakieś ponad 2k użytkowników ( ͡° ͜ʖ ͡°) ), jak wygląda sprawa programowania apki która docelowo miałaby się komunikować z urządzeniem/-niami zewnętrznym/-i na bluetooth? Chodzi np. o małą pierdołę wielkości, bo ja wiem, pilota autoalarm, po którym wciśnięciu na ekranie smartfona będącego takim "serwerem" zbierającym sygnał zmieniałby się kolor małego prostokąta obok konkretnej nazwy przypisanej do danego przycisku (mogącej być np. nazywanej już bezpośrednio w apce).

I jak by to wyglądało z zasięgiem i ilością hurtową połączeń na raz?
  • 2
@MichaelP: Moja gra ma tryb rozgrywki przez bluetooth. API Android do bluetooth nie jest złe. Pisałem to rok temu, to dokumentacja była trochę niejasna w kilku miejscach, ale udało się. Gracze narzekają, na częste utraty połączenia. Wydaje mi się, że bluetooth jest implementowane przez dostawcę telefonu, w efekecie jest dużo problemów występujących tylko na konkretnych modelach. Zasięg też może zależeć od telefonu.
@MichaelP: Ja piszę apkę która umożliwia pisanie smsów z poziomu komputera(serwer bluetooth na kompie). Ogólnie jest spoko z zasięgiem. Jest jeden problem. Jak łączę się z kompem to od razu wywala IOException że nie mogło połączyć, mimo że połączenie jest i nawet działa. Sposoby ze StackOverflow nic nie pomogły, jedynie zignorowanie wyjątku daje jakiś rezultat...