Wpis z mikrobloga

Słuchajcie ma ktoś doświadczenie z przełajem i drugim kompletem opon/kół na szosę do niego? Szukał bym czegoś w carbonie, 56cm. Teraz mam zwykłą szosę i MTB, dojeżdżam do pracy asfaltem/szutrem leśnym. Debiutowałem też ostatnio w triathlonie (1/2 IM), czasem wystartuje w amatorskich wyścigach Cyklo Gdynia/Gniewino itp.
Więc mając 2 rowery miał bym 4 - MTB/CX/Szosa/Tri+lemondka.
Ktoś miał doświadczenie z takim przypadkiem?
#cx
#przelaj
#szosa
  • 6
@fixie: Jak to się spisuje na asfalcie? Jak ze zużyciem osprzętu? Generalne wrażenia?
Notuje średnie 32-33 km/h solo i to i tak pewnie będzie sztywniejszy i lżejszy rower od mojej Demy 10kg.
@skwarek2: Ja tak jeżdżę. Przełaj + drugi komplet kół szosowych. 33mm zakładam jak z różowym jedziemy w las, na wycieczki, na późną jesień/zimę, gdy ślisko no i gdy czasem mnie najdzie ochota na jakąś zabawę w terenie.

Nie jest to idealne rozwiązanie, ale idealnym byłoby mieć 3-4 rowery. ( ͡º ͜ʖ͡º)

Ja nie narzekam, tylko przy zmianie kół muszę minimalnie poprawić hamulce, bo są różne tarcze.
@skwarek2: nie trzeba będzie, a nawet jeśli cx jest na tarczach, to podejdą koła od 29er. jeśli planujesz jeździć tym również w Tri, to zastanów się czy blaty 46/36 nie będzie problemem. tak poza tym cx z oponami szosowymi idzie jak szosa, minusem jest nieco ospałość przy zrywach i brak przyspieczenia w porównaniu do klasycznej szosy. no chyba, że masz w nogach i nimi nadrobisz. do tego zauważalnie krótsza rama, więc
@fixie:

blaty 46/36


Słuszna uwaga - kupię pewnie na starty w zawodach (5x rocznie) coś większego. Na CX'a na tarczach pewnie nie będzie $. Ja podchodze do tego tak, że jak nie jesteś w top10 to jest dla funu jazda.


zauważalnie krótsza rama


To lepiej przy przeróbce na rower do tri. Lemondka strasznie wyciąga pozycję. Zawsze można kombinować z dłuższym mostkiem i offsetową sztycą (tak wiem że to nie to samo