Wpis z mikrobloga

@Czipsu: chodzi mi o awaryjność, mocy ma 140km ale benzyna bez turbo więc słabizna jak 1.9 120km albo i gorzej, chodzi mi o tą awaryjność, odchodzi dwumasa, turbo, wtryski więc to psujne i cholernie drogie, szczególnie w alfie
  • Odpowiedz
@BigSW: odnośnie samego 1.8 - do wyprzedzania i dynamicznej jazdy pokój nie starcza, no ale asfaltu nie rwie jak np. 1.75 TBi. Silnik nie ma chyba żadnych wad konstrukcyjnych. Spalanie w trasie jakieś 9l. Dobrze znosi LPG. Odnośnie drugiej części - co szczególnie w alfie? Dwumas pada wszędzie, wcześniej czy później. Wtryski akurat w 1.9 czy 2.4 są bardzo wytrzymałe.
Nie wiem jak uzytkujesz auto, czy chcesz montować gaz, ale 1.9
  • Odpowiedz
@Czipsu: dwumas i turbo dlatego zastanawiam się nad byną 1.8, bo jtsy to podobnież awaryjne jednostki, piszesz ze 1.8 w alfie spala 9 w trasie, to ile do pana w mieście?
  • Odpowiedz
@BigSW: noo, jtsy są średnie. Przy dynamicznej jeździe w trasie 9, w mieszanym z 11. Przy spokojniejszej i do 8.5 można w mieszanym zejść. I nie wiem czy wiesz, ale w MPi jest skrzynia 5b.
  • Odpowiedz
@Czipsu: turbo i dwumasa to konkretne koszty przy dieslu, ale też patrze że te benzyny 1.8 są drogie w kupnie, trzeba będzie się za czymś rozejrzeć
  • Odpowiedz
@BigSW: fakt, duże koszty, ale robisz raz dwumas i sprzęgło za 2k,turbo w razie czego za jakieś 1k i masz spokój. Ale turba w tych silnikach są bardzo wytrzymałe, rzadko się ludzie skarżą. Ale jak doliczyć do tego koszt wycięcia dpf, chip, rozrząd, filtry, oleje, to sam pakiet startowy juz masz 2k.
1.8 to mało popularne silniki, wiec i ceny są spore. Ile chcesz przeznaczyć na zakup?
  • Odpowiedz
@Czipsu: niby w pl trzeba za alfę ładną dać ok 20k, zaczynają się gdzieś od 16, chcę jak najtaniej a dobrze, dlatego będę pytał u kogoś co ściąga z zagranicy auta jak to wygląda.Zresztą ostatnio u takiego jednego pytałem o 159, to mówił że niby awaryjne auto bo problemy z egr i pekaja glowice, egr wiadomo, ale nawet te pekanie glowic to cos rzadkiego, a nawet już jeśli to nie jest
  • Odpowiedz
@BigSW: Za 20k to najstarsze roczniki no i średnio wyposażone. Te za <20k nawet nie ma co patrzeć. Problemy z EGR ma każde auto. A jak je wyeliminować? Zaślepić egr - jakieś 15 zł i 5 min roboty ;) A pękające głowice? W jakich silnikach?
  • Odpowiedz
@Czipsu: mi tam 2005/06 styka, welury też, navi nie potrzebuję, alfa nawet w bieda opcji wygląda fajnie
niby te głowice w tych 1.9, czytałem o tym ale to zdarza się bardzo rzadko
  • Odpowiedz
@Czipsu: nawet 20k to trochę za dużo że tak powiem,, najchętniej to 17-18, jak nie znajdę alfy w tej cenie, to najwyżej wezmę znowu e46, albo sam nie wiem co.
  • Odpowiedz
@Czipsu: mam jeszcze pytanko o klapy wirowe, one podobnie jak w e46 się urywały, ale tylko w każdym 1.9 bo coś czytałem że tylko 16v?
  • Odpowiedz
@BigSW: Tak, w 1.9 16V były przeprawki z klapami, ale koszt ich usunięcia (albo wstawienia kolektora z 166 - pasuje) jest naprawdę znikomy, to mały problem. Za 17-18 szczerze mówiąc odpuściłbym sobie 159 - w tej cenie nic dobrego nie znajdziesz, a co najwyżej sypiący się szrot. W takiej kasie 156 FL albo GT czy 147 FL spokojnie, ale nie 159.
  • Odpowiedz
@BigSW: Poniżej 20k odradzam 159 - serio. Czy to za granicą czy w Polsce, po prostu w tej cenie nie kupisz takiej 159, którą będziesz jeździł, i na którą nie będziesz się #!$%@?ł. Chyba, że kupisz za 20k i 5k od razu wsadzisz w remont zawiasu i silnika - wtedy tak. Inaczej nawet nie ma co myśleć.
  • Odpowiedz
@Czipsu: mysle ze wszystko sie da jak sie odpowiednio poszuka, sasiad ostatnio kupil e90, delikatnie puknieta w przod, chyba tylko zderzak do wymiany byl, wyniosla go włącznie z opłatami ok 25k, co w PL trzeba dać pewnie ze 30 jak nie lepiej za taki dobry stan, popytam, jak nic w tej kwocie dobrego nie bedzie to wiadomo ze odpuszcze, dzieki za pomoc
  • Odpowiedz